Gå til innhold

16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Er turbo oppsettet satt over paa den nye motoren?

 

Har da altid vist at jeg er helten din notttting :-D

 

Skal få start på motoren og kjøre litt... Fungerer den skikkelig blir det turbo og autoslalom på søndag :-D

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16vturbo...skal du ha delene eller? da får jeg slept opp bilen idag/imorgen og bynner og skru..må vite om du skulle ha eller ikke da jeg har fått tak i en nyoverhalt c20let med 270hk for 2000,-:D

 

Han trenger i det minste motoren din! Er jo ikke lenge foer denne er kjoert i filler oxo! Bare aa ta den ut og sette den klar paa en europall!!

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis kjøper den for meg... han hadde selv motoren i en kadett da han solgte den til han som har den nå.. da han ikke fikk kadetten eu godkjent så skrotet han bilen og satt motoren i en benk, hvor den enda står :D derfor får han som kjøper den for meg spesialpris:D

 

Skrota en kadett!?!?! Han skulle hatt juling! men 2000 er for godt til å være sant..

 

 

 

Update!!!!!

 

 

Dag 1 Heiv ut motoren, gadd ikke å gjøre mere den natta, vi begynte hall 12 på kvelden.

 

20121228_013654.jpg

 

Dag 2. Fikk besøk av 140 folk inni den trange garasjen så det ble ikke gjort mye før de gikk :p satt sammen den motoren jeg skulle bruke.

 

20121228_195235.jpg

 

Men det var jo gruuuuusomt kaldt! så jeg bare :oohh ! Vi har jo peis i garasjen. Har skrudd der i kulda i mange år uten å tenke på den! :P Fyrte opp og jammen ble det koslig å skru :D

 

20121228_165611.jpg

 

Senere ca. 3 timer etterpå (gikk med noe brus og snus) så startet den på første og den gikk helt fint :D

 

20121228_224727.jpg

 

Strammet clutchen og tok bilen ned fra bukkene, var klar til testtur - men i det jeg skulle rygge ut av garasjen så kom det en forferdelig skrapelyd når jeg trykte inn clutchen. Skjønte med en gang hva det var! Heldigvis for meg så har de vert så geniale at de faktisk har laget luke på høyresiden av girkassa så jeg fikk huket utløserarma på igjen :D Lettelse!

 

20121228_232404.jpg

 

Alt var klart til prøvetur, motormessig var det en vellykket tur.. Men det skjedde noe annet, det skal jeg komme tilbake til imorgen.

 

DAG 3.

 

Fyre i peisen :D

 

20121229_190208.jpg

 

og montere turbo!

 

20121229_214813.jpg

 

Ga meg etter dette, har en dame som skal ha oppmerksomhet.. -.-

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår