Gå til innhold

16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Da har jeg en plan for resten av vintern! har fått snusen i en c20xe motor som står ca 400m i fra der jeg bor, men han er ikke så ivrig etter å selge.

men er det helt bak mål og montere 16v topp på c20ne blokka? tenke mest på kordan det blir med register reim osv.

 

Spørs jo hvordan det blir med stempler osv siden den kun har hakk til to ventiler og ikke fire... Sett i hele motoren vel?

 

Men bygg om til servo, uten servo er teit.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hvordan det blir med stempler osv siden den kun har hakk til to ventiler og ikke fire... Sett i hele motoren vel?

 

Men bygg om til servo, uten servo er teit.

 

Har ikke motoren, men vet av topper og stempel osv, men ikke blokk.

Ford Pinto med 332cid stroker.

Ford Mustang med 408cid stroker.

Opel Omega A under ombygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke motoren, men vet av topper og stempel osv, men ikke blokk.

 

Få tak i råder, stempel, dyser og toppakning fra let, en manifold av noe slag, turbo, div slanger og fittings, oljekjøler og gjerne datasprut! Da har du en 8v som du enkelt kan ta 200-250 utav :) Det vil også være lettere enn å bygge om en 8v blokk til 16v :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i råder, stempel, dyser og toppakning fra let, en manifold av noe slag, turbo, div slanger og fittings, oljekjøler og gjerne datasprut! Da har du en 8v som du enkelt kan ta 200-250 utav :) Det vil også være lettere enn å bygge om en 8v blokk til 16v :)

 

Hadd håpa på en del mer effekt enn 200-250 :) mer retning 300-350 i motoren :P men med datasprut og en skikkeli turbo må vel det vær mulig? sorry for så mange domme spørsmål.. men har ikke skrudd så my "nybil" :)

Ford Pinto med 332cid stroker.

Ford Mustang med 408cid stroker.

Opel Omega A under ombygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Halåhalå

 

i det ene krysset jeg ikke herjer så bestemmer omegaen seg for å kjøre inni noen betongblokker!

 

20121209_153356.jpg

 

Fikk retta en god del med en annen omega ;) men jeg må fortsatt ha ny skjerm, ny fanger, ny grill, nytt blinklys og nye lykter! Men drit i det, det gikk ikke utover styring og jeg merker det ikke på bilen.

 

så jeg hadde en A2 fanger som jeg monterte, skal jeg gå for A2 eller A1 front når jeg kjøpe nye deler? A2 er helt klart mye finere, men A1 er jo så søtt og uskyldig!

 

A1

b951227e.jpg

 

A2

OPEL-Omega-A-2-6--1987-1993-.jpg

 

Med A2 må jeg ha begge skjermene fremme nye pga. lenger blinklys.

 

Slik er den akkurat nå forresten! 3000k xenon.

 

2012-12-19002642.jpg

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere som var uheldige idag ser jeg :P gå for A1, sleeeper :D

 

Er det flere asså? Det var ikke i dag jeg kresja da, men fortsatt.. irriterende!

 

jamen A1 er så kjedeliiiiig! ... å A2 så fin...

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår