Gå til innhold

16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Bytta diff på Omegaen i går! I ett helvetes drittvær! Godt det er noen forhold som varer selv i den verste storm! :D

 

20130423_181921_zpse11a5a47.jpg

 

Fatter det ikke, men jeg har vridd av splinesen på ene akslingen.. :s

 

20130423_194440_zpsad4f1b6c.jpg

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Film av hvordan traktene ble dreiet, for de spesielt interesserte :)

 

 

 

Bra arbeide.

Blir jo veldig dyre trakter da når det skal dreies. Mye materialer som må vekk :(

Har bygd meg et press verktøy som jeg bruker vanlig rør til. Da går ingen materialer til spille :)

 

[ATTACH]38045[/ATTACH]

 

Da får du trakten konisk innover også :)

post-5049-13804854991347_thumb.jpg

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra arbeide.

Blir jo veldig dyre trakter da når det skal dreies. Mye materialer som må vekk :(

Har bygd meg et press verktøy som jeg bruker vanlig rør til. Da går ingen materialer til spille :)

 

[ATTACH]38045[/ATTACH]

 

Da får du trakten konisk innover også :)

 

Takk skal du ha :)

 

Vurderte å lage meg ett sant verktøy, men la det fra meg med en gang igjen ettersom vi ikke hadde 35mm alurør på skolen og heller hadde metervis med alu aksling :)

Siden det var bare 4 trakter så var det igrunn forsvarlig å dreie de, er ikke jeg som betaler for materialet heller. Vi får ganske mye av sanne ting.

 

En annen fordel var jo at jeg kunne lage de akkurat slik jeg ville, og gjerne med litt tykkere vegger enn det evt. rør hadde blitt så det blir litt lettere å sveise de på uten å være så redd for deformasjon inni traktene igjen.

 

Planen var egentlig å lage de koniske innvendig men det ble bare ikke :s

 

Skjønner jo deg da, du må lage 12 på rappen hehe :D

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår