Gå til innhold

16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

I know :)

 

Fatter ikke hvorfor snakker drit om det, er det så mye bedre med sprut til flere titusen da?

 

Her er kurven min ;p Sikkert ikke den beste! hehe

 

[ATTACH]35818[/ATTACH]

post-32322-13804854737332_thumb.png

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som snakker drit snakker uten bedre viten eller har null anelse hva de snakker om. MS er like bra som andre sprut, på enkelte områder mye bedre da det kan brukertilpasses nesten i det uendelige :) Og, er MYE bedre enn andre sprut hva pris angår ;)

 

Cellene du har på -34 og -34.9 grader er noe bortkastet, det samme er den på 149. Den siste cellen setter du på 70 grader og den første på -40 og fordel de resterende mer "hensiktsmessig" ;) Ved motortemp mellom 40 og 70 grader skjer det lite, her holder det derfor med maks en celle, resterene bør fordeles mest mellom -20 og 20 grader der små forandringer gjør store utslag.

 

Min WUE-tabell kan du med fordel kopiere som utgangspunkt da den er temmelig lik det oppsettet Bosch selv bruker. Så kan du etterpå finjustere selv etter det din motor liker best ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til diesel vet jeg ikke, men på CR-diesel burde det gjerne la seg gjøre?

 

Å stille inn kurven er gjort på 10 minutter da :) Start motor når det er gørrkaldt ute og etterhvert som den går seg varmere så justerer du cellene til der motoren har finest gange og hensiktsmessig turtall.

Altså når motortemp er -20 så justerer du kun på cellen ved -20. Når (motor)temp er 0 grader så juster kun på cellen ved 0 grader osv. Om du har finjustert cellen for 0 grader og hører motor tuller ved f.eks 15, da justerer du kun på nærmeste celle over, aldri de du allerede har stilt. Fortsett slik til motortemp er minst 70 grader og du er ferdig :)

 

Og ja, følg med på AFR hele tiden ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til diesel vet jeg ikke, men på CR-diesel burde det gjerne la seg gjøre?

 

Å stille inn kurven er gjort på 10 minutter da :) Start motor når det er gørrkaldt ute og etterhvert som den går seg varmere så justerer du cellene til der motoren har finest gange og hensiktsmessig turtall.

Altså når motortemp er -20 så justerer du kun på cellen ved -20. Når (motor)temp er 0 grader så juster kun på cellen ved 0 grader osv. Om du har finjustert cellen for 0 grader og hører motor tuller ved f.eks 15, da justerer du kun på nærmeste celle over, aldri de du allerede har stilt. Fortsett slik til motortemp er minst 70 grader og du er ferdig :)

 

Og ja, følg med på AFR hele tiden ;)

 

Jeg bor rett uttafor Ålesund og den kaldeste dagen i året så er her 10- sikkert, den har vert forresten .. resten av året er det bare kaldt og grått :P Så om jeg reiser til Kvinesdal neste jul så får jeg stille kurven under 10- hehe :)

 

Takk for all hjelp! :D spør om det er noe ;D

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men la celle 1 være -30 og ha samme verdi som det du setter i celle 2 som f.eks -18, likt mitt oppsett. Da kan du senere justere celle 1 om mulig/behov ;)

 

Det skal jeg gjøre :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta hjullager i går, jeg hadde virkelig glemt hvor god Omega er å kjøre! Uten noe som helst risting og det er stille inni kupeen :D (sett bortfra at girkassen bokstavligtalt synger på siste verset)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår