raanerud Skrevet Februar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 kjøpte meg en 2002 Passat rett før jul i fjor. Bilen har fungert helt greit helt frem til nå. Når jeg prøver å gi på litt så begynner det å rykke og nappe i bilen. Til tider kan også det begynne å riste så skrur ABS og ESP seg av. Stanser da bilen å motoren står da å rister. Restarter motoren så er det slutt på ristingen men luggingen fortsetter. Tok en diagnose på bilen i dag å fikk opp følgende: VAG-COM Version: Release 409.1-US Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,57,58,76 ------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans Controller: 3B0 927 156 S Component: AG5 01V 1.9l-PD RdW 1416 Coding: 00103 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found: 18158 - Supply Voltage too Low P1750 - 35-10 - - - Intermittent 18265 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1857 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Controller: 4B0 614 517 G Component: ABS/ESP front 1728 Coding: 04257 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 18265 - Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 35-10 - - - Intermittent Non som har noen ide om hva som kan være galt? Siter "Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 ECU for ABS/ESP mottar ikke verdi for motorpådrag fra motorens ECU. 18265/P1857/006231 - Load Signal: Error Message from ECU Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) active Possible Causes Fault Code(s) stored in Engine Control Unit (ECU) Possible Solutions Check Engine Control Unit for Fault Code(s) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raanerud Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 Men det er ikke det som er hovedproblemet. Denne feilen kommer i forbindelse med luggingen og nappingen som skjer leeenge før ABS \ ESP feiler. Antar at dette er en form for nødmodus hvorav systemet kobles ut fordi det ikke er "så viktig". iallfall det jeg fikk vite av en VAG mekaniker. Siter "Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 Jeg vil anta det er ESP-systemet som skaper luggingen siden ECU for motor ikke kommuniserer som den skal med ECU for ABS / ESP. Lever bilen på Møller :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raanerud Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 Baaah. Hadde håpa jeg slapp problemer med nyere bil, men der tok jeg grundig feil. Siter "Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 Ja, og jo nyere bilene er desto dyrere å fikse når problemer kommer. Var ikke rare utgiftene med Audi 80 B3 kontra dagens biler. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raanerud Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Lenge leve gamle biler. Men jeg tror fortsatt ikke det er ESP som skaper luggingen. I dag fuska bilen også littegrann på tomgang, mens den stod i Park. Så da utelukker jeg det. Hva annet kan det være? Luftfilter? LMM (oppdaget at kablene til som går til denne hadde en skikkelig bøy inn til pluggen. Siter "Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raanerud Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 Problemet er nå muligens lokalisert. Ledningsnettet under ventildekselet er visst et problem på disse her, da det errehvert blir dårlig kontakt i disse kablene \ koblingene som går til pumpedysene. Pris på verksted med deler: Under 2000,- :) Siter "Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.