Gå til innhold

Forsvinner litt kjølevæske. Ingen oljekoksing. Utett lokk?

Ranger emnet


Aalsen

Anbefalte innlegg

Passat TDI 99/00 mod 110hk

Som sagt så forsvinner det litt kjølevæske, så må fylle på av og til.

 

Har kjørt 8000km på fem måneder, og fyllt på to ganger.

Oljen ser helt fin ut, og det er ikke koksing eller tykk olje på/rundt under oljelokket.

 

Er det lokket om ikke er ordentlig tett? Etter hva jeg har forstått så er det en ventil på lokket som skal slippe ut trykk dersom det blir for mye trykk i kjølesystemet..? Kanskje dårlig ventil..

 

Da jeg fikk bilen var det for lite kjølevæske på tanken, lå greit en cm eller to under min merket. De fylte på og jeg fikk 3mnd garanti på toppakningen for de trykktestet den og de fant ingen lekkasjer, altså toppakningen var helt fin.

 

Er ikke bekymret, men hadde vært greit å vite litt mer, om noen her har noen ideer, eller vært borti det samme selv :)

Endret av Aalsen
biltype
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i lokket er det en ventil som slipper ut trykk over ca 1.5 bar.

Forbruk av vann kan skyldes en liten lekkasje ved en sensor eller mellom slange og flens. Se om du kan finne tegn på lekkasje, gjerne etter å ha trykksatt kjølesystemet noen timer.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjølevæskelekkasje på min passat også, fant ut at det var lekkasje i radiatoren, funket kjempefint med radiatortetning som jeg kjøpte på biltema :) koster nesten ingenting :) på min fyllte jeg på ca 1 liter på 1-2mnd så var ikke store lekkasjen. Har fungert perfekt i litt over 1mnd nå hvertfall, har ikke måttet fylt på noenting :)

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjølevæskelekkasje på min passat også, fant ut at det var lekkasje i radiatoren, funket kjempefint med radiatortetning som jeg kjøpte på biltema :) koster nesten ingenting :) på min fyllte jeg på ca 1 liter på 1-2mnd så var ikke store lekkasjen. Har fungert perfekt i litt over 1mnd nå hvertfall, har ikke måttet fylt på noenting :)

 

Radiatoren ja, skal ta en titt på den også etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår