Gå til innhold

Hvorfor stopper plutselig vindusviskerene midt på ruta?

Ranger emnet


nik0lai

Anbefalte innlegg

Etter at vi var ute å kjørte i helga, hvor vi fikk en del snø fra taket ned over frontruta,

mens vindusviskerne gikk, ble da liggene litt snø "under" viskerne, slik at de ikke gikk helt ned.

Når jeg da stoppet ved første mulighet for å fjerne snøen, ble viskerene bare stående der.

Og når jeg nå starter viskerne på f.eks vindervall, så står de halvveis oppå ruta, og så går de først ned, så helt opp, og deretter stopper de igjen halvveis oppå ruta. Utrolig irriterende..!

 

(Jeg overdriver når jeg sier halvveis oppå vinduet, men fra senter av viskeren, og den til bunnen av vinduet er det nok 15cm.. Og fruen er rimelig kort, så de er nå MIDT i hennes synsfelt. =/ )

 

Hvordan får jeg fikset dette? Håper på gode og kjappe svar her. ;)

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bare overføring fra akselen på viskermotoren som har forskjøvet seg i festet på overføringa til viskerne.

Ta av dekselet over batteriet og viskermekanismen. Stopp viskeren (slå av tenninga) i en posisjon hvor du kan komme til muttera.

Prøv å løsne den og juster armen.

 

 

EDIT: Quattro73 rakk å svare før meg ;)

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Etter å ha gått utrolig tregt i alle posisjoner i lang tid så begynte vindusviskerne på min Passat 1,6 1999 model å gå litt raskere, plutselig stoppet de i vertikal posisjon på ruten,

 

Når jeg så startet de igjen fortsatte de mot venstre og fullførte en normal cycle, men stopper på "feil" sted. Pussig nok så viker da plutselig alle hastigheter normal igjen, bare med stop på feil sted!

 

Så..antar det er en kombinasjon av at armene hadde delvis kilt seg fast, så løsnet det plutselig og at da posisjonen eller viskermotorens feste forskjøv seg?

Er jeg på sporet tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår