Gå til innhold

TAN1954

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

462 profilvisninger

TAN1954's Achievements

  1. Jeg tror jeg har vært innom de fleste variantene på youtube nå...men ingen ser ut til å virke. Ikke helt like sentrallås fjernkontroll til min (min har ikke lysdiode på senderen og kun "låse" og "åpne". Setter jeg nøkkelen i tenningen og vrir et hakk så går alarmen. Per youtube skal ikke det skje. VW skulle ha 1700.- for en times diagnose og test, da er jeg heller interessert i om noen vet hvordan man koble vekk alarmen. Bilen starter jo og går, er teknisk Ok og kun gått 138.000 km, men har jo ikke mye verdi annet enn bruksverdien da så trenger enkel fiks...
  2. Takk for tips. Dette er en litt annen variant en tipset på youtube (som var med en enkelt nøkkel...og som dessverre ikke fungerte) Jeg har en nøkkel nr. 2, men der er vel elektronikken død tror jeg, men den kan vel kanskje brukes for å sette på tenningen og så prøve ut tipset
  3. Plutselig får jeg ikke åpnet min passat 1999 1,6 bensin med kappen på nøkkelen. Byttet til nye batterier i nøkkelen, men samme greie da. Lyser i rød lysdiode i døren, åpner den med nøkkel, lukker dør setter meg til rette - venter litt- Lyser fortatt. Prøver å starte og alarmen går, men bilen starter og alarmen stopper straks etter. Kan kjøre som normalt. Får låst alle dørene med felles låsebryter innsiden i døren, ---unntatt førerdør, som kun kan bli låst med nøkkelen fra utsiden. Alarmens røde diode ved fører-dørknappen blinker fortsatt hele tiden, men bilens alarm kommer ikke på igjen etter å ha låst dør. Kan gjenta seansen flere ganger og hadde jo trodd det var batteriene i nøkkelen, men kan jeg ha kommet bort i noe jeg ikke vet hva er inne i bilen? Eller er det nøkkelen som har tatt kvelden (Bruker den lite og lånte den ut til andre da det skjedde første gang) Skjer selvfølgelig akkurat i det bilen er lagt ut for salg så kjekt å få løst dette kjapt. Har alltid vært litt sær på at jeg burde vente med å starte til nøkkelsymbolet i dashbord er borte fordi startsperren ofte henger på til det symbolet er borte, men det gjør den jo ikke nå.
  4. Litt forvirret hvorfor alle felgleverandørene opererer med modellrekke fra 97 til 2004 når det kom et modelskifte i 2002.. Men jeg ser at det går med både 7 og 7,5 tommers felger opp til 18. Men mye forvirrende informasjon om dekkdimensjonene. Noen som har felger 17 - til 18 " og som kan si meg da hvile dekkdimensjoner man bør velge for en 2002/2003 CRV?
  5. Etter (..endelig..) å ha tatt av dekselet bak og smørt, opp strammet skruer så virket det bra i en måned. Men nå må jeg igjen krabbe inn bakdøra for å løfte opp stangen som liksom holder døren i lås. Alt virker, men ser ikke ut til at selve stangen ned til låsen sprette opp når det låses opp. Er ikke mangel på spenn i fjæren der heler, men vanskelig å forstå hvorfor den ikke går tilbake i riktig posisjon? Manglende vann til bakrute er lokalisert til fysisk tett åpning ned til slangen, men hvordan i all verden får man åpnet opp den "mikrokanalen" da? Ser ikke ut til at en demontering gir bedre tilgang heller? Noen tips her?
  6. Etter å ha gått utrolig tregt i alle posisjoner i lang tid så begynte vindusviskerne på min Passat 1,6 1999 model å gå litt raskere, plutselig stoppet de i vertikal posisjon på ruten, Når jeg så startet de igjen fortsatte de mot venstre og fullførte en normal cycle, men stopper på "feil" sted. Pussig nok så viker da plutselig alle hastigheter normal igjen, bare med stop på feil sted! Så..antar det er en kombinasjon av at armene hadde delvis kilt seg fast, så løsnet det plutselig og at da posisjonen eller viskermotorens feste forskjøv seg? Er jeg på sporet tro?
  7. Kjøpte nylig en brukt 99 Passat 1,6 st. vogn som virket noenlunde OK. Men bagasjeromsdøren krangler mer og mer. Hører sentrallåsen ved døren virker, men døren vil ikke opp. Forrige eier sa den hadde begynt å krangle og det skjer oftere og oftere nå Noen hanger kan jeg låse opp og igjen med nøkkelen og plutselig åpnes den så let som det. Noen ganger vil den bare ikke. Forrige eier påsto at den blir åpningsbar om den får stått en stund, men det må være lengre enn jeg har orket å vente. Oljet litt i gripebøylen og syntes det hjalp noen dager, men nå er den mer låst en åpen. Er dette et "kjent" problem tro...Aldri hatt VW før. Stusser også på at det ikke er lys i instrumentpanelet på dagtid med kjørelys, men helt OK lys når jeg slår på lysbryteren. Skal det være slik? Heller ikke vindusspyler på bakruten? Noen som har tips å dele her for en som er ukjent med merke og biltype??
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår