Gå til innhold

Golf 2: Klutsjbytte?

Ranger emnet


Viking067

Anbefalte innlegg

Har en 87-G2 stående på tundraen her, som bør byttes klutsj på.

 

Trenger man noe spesiellt verktøy for dette, tenkte på f,eks akslingflens ved girkassen?

 

Ta ned girkasse eller ut med motor?

 

Frostvæsken skal byttes og motoroljen og, så det gjør ingenting om motoren tas ut.

 

Er det plass å ta ut motor når girkassen er der, så man slipper å løsne akselflenser?

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivakslene er festet med 6 stk XZN-skruer hver, fort gjort å skru av.

Om du får opp motoren uten å løsne girkassen vet jeg ikke, men det kan gjerne noen andre svare på. Ser for meg at motoren tar borti innerskjermen før den er helt av akslen fra girkassen. På den annen side, det går å ta ned girkassen uten å røre motoren, dette krever selvsagt at drivaksler og sjaltemekanisme løsnes først. Girkassen veier lite i forhold til motoren, derav enkeler å jobbe med ;)

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, var unbrako før. For å være sikker sjekket jeg og på '87 G2 har disse boltene delenummer 893407237. Ved søk på delenummer kommer det kun opp XZN, M8x48. Sjekket på '84 G2 og får opp ZXN der også, noe jeg ikke får til å stemme.

 

112352_x800.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha ut alt komplett, skru av hele fronten.. Gjort på noen få minutter ;) lønner seg egentlig uansett. Og om du tar ut hele, dra den ut framme eller senk den ned, løfte komplett opp er et helvete for det er trangt imellom vangene. Trenger du flere tips, send meg en pm, prøvd detta et par ganger før ;)

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår