himself8 Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Hei, får ikke start på min super 1.3 Lancer (bensiner) når det er kaldt. Den må slepes igang å når den blir varm kan jeg stoppe å starte den uten problem. Noen som har vært borti dette problemet før? Å evt. hva kan jeg gjøre for å prøve å løse dette problemet? På forhånd takk :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Hva slags olje er det på bilen? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Motoren får muligens for lite bensin når kald, derfor starter den ikke. Kjenner ikke til Lancer, men temperaturgiver til ECU doserer bensinmengde ift temperatur. Har du kaldstartsdyse så kan denne svikte. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
himself8 Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Hva slags olje er det på bilen? Det er jeg usikker på :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
himself8 Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Motoren får muligens for lite bensin når kald, derfor starter den ikke. Kjenner ikke til Lancer, men temperaturgiver til ECU doserer bensinmengde ift temperatur. Har du kaldstartsdyse så kan denne svikte. Hvordan får jeg sjekket dette? Å skal motoren da starte når den blir dyttet/slepet igang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Hei igjen... Om motoren tror den er varmere enn den er vil den få for lite bensin, dette vil den gjøre om det er feil med motorens temperaturgiver. Da vil den slite md å komme i gang, emn når man får mere turtall på den vil den lure seg i gang uansett(tauing). Andre ting kan og gi samme symptomer, som bensintrykk, LMM/MAP, O2-sensor og mere. Grunnen til at jeg spør om oljetype, er at en del motorer kan få problemer med kaldstart om olja er for tjukk, da vil ikke alltid ventilløfterne fungere som de skal og ventilene vil stå på gløtt og redusere kompresjonen helt eller delvis, samme symptomer kan man og få om de er feiljusterte. Hvordan oppfører den seg ved startforsøk, lyd, motstand, futt på starter etc.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
himself8 Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Hei igjen... Om motoren tror den er varmere enn den er vil den få for lite bensin, dette vil den gjøre om det er feil med motorens temperaturgiver. Da vil den slite md å komme i gang, emn når man får mere turtall på den vil den lure seg i gang uansett(tauing). Andre ting kan og gi samme symptomer, som bensintrykk, LMM/MAP, O2-sensor og mere. Grunnen til at jeg spør om oljetype, er at en del motorer kan få problemer med kaldstart om olja er for tjukk, da vil ikke alltid ventilløfterne fungere som de skal og ventilene vil stå på gløtt og redusere kompresjonen helt eller delvis, samme symptomer kan man og få om de er feiljusterte. Hvordan oppfører den seg ved startforsøk, lyd, motstand, futt på starter etc.... Hmm, hvordan skal jeg forklare det :P Alt virker å høres jo helt normalt, men ikke tegn til at den vil tenne når det er kaldt. Som sakt, når bilen er varm kan jeg jo stoppe å starte den uten problem. Så startern er vel helt god den også vil jeg tro? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Få skiftet temperaturføleren, det er rimelig sikkert at den ikke er i orden. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
himself8 Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Få skiftet temperaturføleren, det er rimelig sikkert at den ikke er i orden. Eneste jeg finner er kjølevæske temperatur sensor, finner ikke drivstoff temperatur sensor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Lenge siden tennplugger er skiftet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Eneste jeg finner er kjølevæske temperatur sensor, finner ikke drivstoff temperatur sensor? Om du hadde opplyst hvilken motorkode og årsmodell du har så hadde muligens noen kunne hjelpe ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
himself8 Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Lenge siden tennplugger er skiftet? Er jeg faktisk også usikker på :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Er jo selvfølgelig kjølevæske temperatursensor som du skal skifte Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
himself8 Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Om du hadde opplyst hvilken motorkode og årsmodell du har så hadde muligens noen kunne hjelpe ;) Er en 1996 mod, å motorkode vet jeg ikke hvor jeg finner men her er ut ifra vognkort: - Merke: 4011 Mitsubishi Modell: Lancer Type: CJ0 Slagvolum(cm3): 1299 motoreffekt(kW): 55,00 Drivstoff: 01 Bensin - altså en Mitsubishi Lancer 1.3L GLX 96mod mer en det har jeg lite peiling på :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
himself8 Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Er jo selvfølgelig kjølevæske temperatursensor som du skal skifte Men temperatur viseren inni bilen som er koblet opp mot den viser jo helt riktig? Så har dårlig tro på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg