Gå til innhold

Får ikke start på bilen når det er kaldt :(


himself8

Anbefalte innlegg

Motoren får muligens for lite bensin når kald, derfor starter den ikke. Kjenner ikke til Lancer, men temperaturgiver til ECU doserer bensinmengde ift temperatur. Har du kaldstartsdyse så kan denne svikte.

 

Hvordan får jeg sjekket dette?

Å skal motoren da starte når den blir dyttet/slepet igang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

 

Om motoren tror den er varmere enn den er vil den få for lite bensin, dette vil den gjøre om det er feil med motorens temperaturgiver. Da vil den slite md å komme i gang, emn når man får mere turtall på den vil den lure seg i gang uansett(tauing). Andre ting kan og gi samme symptomer, som bensintrykk, LMM/MAP, O2-sensor og mere.

 

Grunnen til at jeg spør om oljetype, er at en del motorer kan få problemer med kaldstart om olja er for tjukk, da vil ikke alltid ventilløfterne fungere som de skal og ventilene vil stå på gløtt og redusere kompresjonen helt eller delvis, samme symptomer kan man og få om de er feiljusterte.

 

Hvordan oppfører den seg ved startforsøk, lyd, motstand, futt på starter etc....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

 

Om motoren tror den er varmere enn den er vil den få for lite bensin, dette vil den gjøre om det er feil med motorens temperaturgiver. Da vil den slite md å komme i gang, emn når man får mere turtall på den vil den lure seg i gang uansett(tauing). Andre ting kan og gi samme symptomer, som bensintrykk, LMM/MAP, O2-sensor og mere.

 

Grunnen til at jeg spør om oljetype, er at en del motorer kan få problemer med kaldstart om olja er for tjukk, da vil ikke alltid ventilløfterne fungere som de skal og ventilene vil stå på gløtt og redusere kompresjonen helt eller delvis, samme symptomer kan man og få om de er feiljusterte.

 

Hvordan oppfører den seg ved startforsøk, lyd, motstand, futt på starter etc....

 

 

Hmm, hvordan skal jeg forklare det :P

Alt virker å høres jo helt normalt, men ikke tegn til at den vil tenne når det er kaldt.

Som sakt, når bilen er varm kan jeg jo stoppe å starte den uten problem.

Så startern er vel helt god den også vil jeg tro? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde opplyst hvilken motorkode og årsmodell du har så hadde muligens noen kunne hjelpe ;)

 

 

Er en 1996 mod, å motorkode vet jeg ikke hvor jeg finner men her er ut ifra vognkort:

-

Merke: 4011 Mitsubishi

Modell: Lancer

Type: CJ0

Slagvolum(cm3): 1299

motoreffekt(kW): 55,00

Drivstoff: 01 Bensin

-

altså en Mitsubishi Lancer 1.3L GLX 96mod

mer en det har jeg lite peiling på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår