Quattro73 Skrevet November 14, 2012 Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 Bruk de gamle boltene du, men bytt ut den siste 90 graders tiltrekkingen med 45 grader. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet November 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 Supert :) Men hvorfor 45 grader istedet for 90? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 14, 2012 Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 Fordi strekkboltene allerede er strekt ;) Neida, men litt fakta er det i det, bolter som er brukt skal ikke strammes like mye neste gang. Aller helst skal ikke vanlige strekkbolter gjenbrukes, men om dine ikke har stått på så lenge så bruk de igjen, da så sant du ikke vil kjøpe nye. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet November 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Hehe :) Men siden jeg fant ny toppakning + strekkbolter til 180,- så tror jeg jeg bestiller :) Vil gjøre ting skikkelig denne gangen :D Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet November 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2012 Har lurt litt på dette med de såkalte "freeze plugs" (vet ikke hva det kalles på norsk). Har lagt merke til at det ofte er vått på baksiden av blokka, hvor disse pluggene sitter. Har litt lyst å skifte dem, da jeg tror de ikke er helt tett, men er det noen som har gjort dette før og har noen tips til meg? :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet November 16, 2012 Rapporter Share Skrevet November 16, 2012 Frostplugger? Er vell bare å dra dem ut og banke inn nye er det ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet November 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2012 Jo'a, er vel det :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet November 16, 2012 Rapporter Share Skrevet November 16, 2012 Frostpluggene banker du bare et hull i med et skrujern, og drar du ut. Men proev foerst aa dunke litt i ene siden av de, da kan det hende at det flipper over, og du kan nappe de ut med en tang. Sitter ikke spes godt. Men er du sikker paa at de lekker da? Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet November 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2012 Ja, såg en på YouTube som gjrode det, han slo bunnen emd et skrujern så de flippet rundt og bare dro de ut :) Er jo ikke helt sikker, men de er jo så enkle å bytte med tanke påa t det alltid har vært vått på baksiden av blokka. Fant også ut av en slange til inntaksmanifolden hadde et DIGERT hull i seg, så jeg kappet til litt hageslange som får fungere inntil videre :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet November 16, 2012 Rapporter Share Skrevet November 16, 2012 Ta ut frostpluggene å fyll en flaske med byggskom inni, da lekker det ikke lenger :-) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet November 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Her er det jeg har kjørt til med nå! Ikke spesielt overraskende.. Manglet pakning; Manglet pakning; Manglet O-ring (!!!); Og her har jeg begynt litt med lakkeringen :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Manglet O-ring (!!!); Ja, gummitetning som under, delenummer 035 121 171 C Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 (endret) Og her har jeg begynt litt med lakkeringen :) Litt lik den jeg har stående, 2.0 (3A) med ny innmat :) Tiltenkt prosjekt sammen med x-flow topp (flowtall 198 hk) og det under ;) Endret November 19, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet November 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Ah, fine trakter :D Hvilken lakk brukte du? :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Quick-lakk... Er ikke trakter, men spjeldhus beregnet for elektroniske dyser :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg