ZyNTeX Skrevet Februar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 Gaar unna her aa, men liker ikke at liker er borte.. Liker ikke det jeg heller. Hva kan være grunnen? Var dem redd for at folk tar feil av FB og BF? :-P Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 Haha ja kanskje det ;) Har vært ut på verkstedet nok en gang, og fått tatt av den greia som lekker :) Viste seg å være en O-ring bak der ja, ikke en pakning. Denne var i orden. Men det som sjokkerte meg, var at selve plasten var råtnet! :( Så jeg kommer til å måtte kjøpe en ny slik en, koster sikkert et helt lass med penger på Møller.. Med mindre noen har noen tips til hvor jeg kan få kjøpt nye slike deler :) Uansett, her er litt bilder fra operasjonen :) Fått tatt av radiatorslangen Fått tatt av selve greia :) Er det normalt at det er så brunt inni toppen? O-ringen; Råtten dritt Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Februar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 Er vell normalt det tror jeg.. Hvertfall hvis de som har hatt bilen før ikke har bytta kjølevæske før:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 Men den må skiftes for det :) Kan ikke være sånn! Burde vært laget av et eller annet metall for bedre holdbarhet egentlig ;) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Februar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 Du glemmer fort! Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 Hva mener du? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royterje Skrevet Februar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 den der er helt vanlig at blir rotten. en sånn koster 3-4hundre eller noe. er en stund siden eg kjøpte sist. at d er brunt inni der er helt normalt. sett på en ny eller klinn på noe paknings masse og tapp ut d som er av vann og forstveske. fyll på rent vann la den stå og gå litt. tapp av og fyll opp med ny forstveske type rød. vist du har blå er d best og bytte vann noen ganger for og få all den blå ut. ellers blir d til lim. Siter golf2 syncro med 1,8 20v turbo. golf2 vr6 turbo bora 1,9tdi vw lt bilbergningsbil vw transporter tdi arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Februar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 (endret) Hva mener du? At roed og blaa frostvaeske kan reagere litt... Taerer det paa alu, og pakninger saa kverker det plast ogsaa! Har tidligere eiere mixet frostvaeske saa kan det reagere litt. Ikke mange som tenker paa det naar de staar paa bensinstasjonen og sjekker foer vinteren, og kjoeper en flaske av hvilken som helst farge og heller paa. Men det er fullt vanlig at det ser litt groetete ut inni slike steder. Faa skyllt igjennom motoren naa, kanskje det finnes et slags rensemiddel?? Noen som vet? Endret Februar 25, 2012 av Deltaone Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 kanskje det finnes et slags rensemiddel?? Noen som vet? Hmm, Sun alt i ett vasketabletter? :P Det holder vel lenge med ett par runder med rent vann vil jeg tro. Det nærmeste jeg kommer på av tanker ang rensing må bli radiatorrens. Det er helt normalt at pakningene blir slik. For alt man vet kan denne pakningen ha sittet der i 10-15 år, og da vil den med tid og stunder bli rimelig morken. Du kan søke litt rundt på ebay.de og se hva du finner der ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 http://www.ebay.de/itm/Kuhlwasserflansch-Flansch-Kuhlung-Stutzen-SKODA-VW-AUDI-/380362673725?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AVW|Model%3AGolf+II&hash=item588f61ce3d Det er vel denne du skal ha. Rundt 100,- ferdig levert på det lokale postkontoret ;) Edit: Skulle det være feil, så søk på "VW Golf 2 Kühlung" så kommer det 105 sider med forslag til deg ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torkil h skogesal Skrevet Februar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 Hmm, Sun alt i ett vasketabletter? :PDet holder vel lenge med ett par runder med rent vann vil jeg tro. Det nærmeste jeg kommer på av tanker ang rensing må bli radiatorrens. Det er helt normalt at pakningene blir slik. For alt man vet kan denne pakningen ha sittet der i 10-15 år, og da vil den med tid og stunder bli rimelig morken. Sun maskinrens funker som bare det, en kompis bytta toppaktning på en vectra fordi det var olje i kjøleveska og det var mere ojle enn kjøleveske der :P Men en maskinrens gjorde susen :D Siter Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 den der er helt vanlig at blir rotten. en sånn koster 3-4hundre eller noe. er en stund siden eg kjøpte sist.at d er brunt inni der er helt normalt. sett på en ny eller klinn på noe paknings masse og tapp ut d som er av vann og forstveske. fyll på rent vann la den stå og gå litt. tapp av og fyll opp med ny forstveske type rød. vist du har blå er d best og bytte vann noen ganger for og få all den blå ut. ellers blir d til lim. Takk for tipset :) At roed og blaa frostvaeske kan reagere litt... Taerer det paa alu, og pakninger saa kverker det plast ogsaa! Har tidligere eiere mixet frostvaeske saa kan det reagere litt. Ikke mange som tenker paa det naar de staar paa bensinstasjonen og sjekker foer vinteren, og kjoeper en flaske av hvilken som helst farge og heller paa. Men det er fullt vanlig at det ser litt groetete ut inni slike steder. Faa skyllt igjennom motoren naa, kanskje det finnes et slags rensemiddel?? Noen som vet? Kan godt være, men tror ikke det var noen fatal blanding, litt kanskje :) Det var vann på bilen når jeg kjøpte den i sommer, men det var fordi det er billigere å brenne vann enn kjølevæske :D Så bilen ble jo tullekjørt av meg og noen kompiser litt og da gikk den på vann, og jeg måtte fylle på vann veldig ofte fordi den spiste vann, så jeg regner med at det ikke er noe rød kjøleveske igjen ihvertfall ;) Radiatorrens, kan det gjøre susen? Hmm, Sun alt i ett vasketabletter? :PDet holder vel lenge med ett par runder med rent vann vil jeg tro. Det nærmeste jeg kommer på av tanker ang rensing må bli radiatorrens. Det er helt normalt at pakningene blir slik. For alt man vet kan denne pakningen ha sittet der i 10-15 år, og da vil den med tid og stunder bli rimelig morken. Du kan søke litt rundt på ebay.de og se hva du finner der ;) Haha, ja kanskje det :) Tror den har vært der en god stund ja, service heftet stopper seint på 90-tallet om jeg ikke husker feil :( Skal sjekke :) http://www.ebay.de/itm/Kuhlwasserflansch-Flansch-Kuhlung-Stutzen-SKODA-VW-AUDI-/380362673725?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AVW|Model%3AGolf+II&hash=item588f61ce3d Det er vel denne du skal ha. Rundt 100,- ferdig levert på det lokale postkontoret ;) Edit: Skulle det være feil, så søk på "VW Golf 2 Kühlung" så kommer det 105 sider med forslag til deg ;) Nei, det er ikke den der, den er nok mer komplisert enn som så ;) Bilde; Nei, den ser slik ut :) Den du sendte meg sitter på siden av toppblokka ;) Takk tipset om "Kühlung" :) Hmm, Sun alt i ett vasketabletter? :PDet holder vel lenge med ett par runder med rent vann vil jeg tro. Det nærmeste jeg kommer på av tanker ang rensing må bli radiatorrens. Det er helt normalt at pakningene blir slik. For alt man vet kan denne pakningen ha sittet der i 10-15 år, og da vil den med tid og stunder bli rimelig morken. Sun maskinrens funker som bare det, en kompis bytta toppaktning på en vectra fordi det var olje i kjøleveska og det var mere ojle enn kjøleveske der :P Men en maskinrens gjorde susen :D Haha, redneck style :D Hva gjorde han, slapp han bare en tablett oppi eller hva? Hvordan funka det? :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torkil h skogesal Skrevet Februar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 Sun maskinrens er i pulver form, men det går ann å bruke tabletter også bare att da må du blande den ut i varmt vann først. Det funker som bare det, lukter litt oppvask inni bilen etterpå, men det gjør ingenting :D Siter Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 Eilif9: Søk litt på ebay, så finner du nok rett type. Var flere varianter der ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 Da høres vel bilen ut som ei oppvaskmaskin også, hehe ;) skal gå meg en tur på møller og høre etter om de har en slik :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg