Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Med tanke paa kvaliteten i utfoert arbeid fra forrige eiere, saa ville jeg ikke ha starta bilen foer jeg hadde rydda opp i stroemfoerende ledninger til stereoen. Sukkerbiter, taip og manglende isolering av stroemfoerende ledninger er ikke akkurat helt bra.

Plutselig saa har du brent ned baade bilen og alt inne i verkstedet!!

 

Dersom englelyktene dine ikke er riktig E merka saa sliter du litt paa EU-kontrollen..

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har alltid vært sånn.. :(

Har lurt litt på det med brann ja. Men skal få ordnet opp :)

Hva er E-merke?

Bilen gikk gjennom EU i Juni ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt forandring i motorrommet ja! Good job :D Jeg stemmer for at du beholder bilen og fortsetter arbeidet med den ;)

 

Ja vurderer å bare ta over Vitaraen vår, pappa har sagt at jeg skal få den, da den skal skiftes ut snart uansett :) God bil, det er en 2000 modell 2.0 TD med bare 119 000 på telleren ;)

Så lar jeg bare Golf'en stå på verkstedet så kan jeg skru litt når det passer meg, kanskje få satt i stand en show-bil :) Har fryktelig lyst på en clean-look Golf.. :D

Verdien på Golfen øker jo litt med alderen i tillegg, ihvertfall med den km. standen. Ikke at jeg har tenkt å stue den vekk for så å dra den ut igjen om 30-40 år, men det er jo noe å "keep in mind" :)

 

Med tanke paa kvaliteten i utfoert arbeid fra forrige eiere, saa ville jeg ikke ha starta bilen foer jeg hadde rydda opp i stroemfoerende ledninger til stereoen. Sukkerbiter, taip og manglende isolering av stroemfoerende ledninger er ikke akkurat helt bra.

Plutselig saa har du brent ned baade bilen og alt inne i verkstedet!!

 

Dersom englelyktene dine ikke er riktig E merka saa sliter du litt paa EU-kontrollen..

 

Har alltid vært sånn.. :(

Har lurt litt på det med brann ja. Men skal få ordnet opp :)

Hva er E-merke?

Bilen gikk gjennom EU i Juni, antar at lyktene sto på da ;)

Skal ut å sjekke de etterpå, skal ta bilde av ISO tilkoblingen med det samme :)

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bytta lyktene?

Coilovers skal bestilles, en gang, så snart jeg får av demperne som står på ;)

 

Dette er hva jeg skal ha på bilen;

- Senkesett

- Nye felger

 

ikke noe ricer body kit her nei, det blir for stygt, synes Golf ser fantastisk ut med senksett, felger + litt småfiks :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eilif9: CE-merket vil du se godt og tydelig på lykta. Dette er merket med en ring rundt på glasset. Antageligvis nede på lykteglasset en plass ;)

 

Tror også bilen din ville klegg GTi breddere og en kvassere motor via Velox Motor :P

 

Kabelsko og kabelskotang er ikke vanskelig å lære seg. Regner med du har tang også, så lenge du har i haugevis av kabelskor?

Se på tanga di, så er det ganske så innlysende.

 

150185-jpg.jpg

 

Helt ytterst er det en rød prikk. Her plasseres kabelhylser/kabelrør for sammenpressing. 1-2 pressmerker pr.ende.

Neste er blå, så gul. Samme fremgangsmåte her også.

 

Rett ovenfor håndtaket så står det en masse tall som f.eks 0,75 1,0 1,5 osv. Dette indikerer tykkelsen på kabelen i kvadrat. f.eks 1kvadrat ledning. Denne deler av tanga skal brukesd for å avisolere ledningen din og få frem koppertrådene som skal tref inn i kabelskoen(e) du bruker.

 

Rett ovenfor der igjen har du wire cutter. Her klipper du altså ledningen i ønsket lengde eller klipper av tuppen på kabelen om den er skadet ;)

 

Dette verktøyet lærer du fort å bruke.

På seøve "hodet" til verktøyet så ser du sikkert at det er 5 hull merket med iso, M3,5 M4, M5 osv. Hva dette er kan jeg ikke svare på, da jeg aldri har fått ett svar på det selv. Har heller aldri brukt dette på kabelskotanga, og tror nok ikke det er så veldig vanlig å bruke det heller? :wonder:

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fem hullene er for å kutte skruer, ene delen er som regel gjenget, den andre ikke.

Presstenger som den på bildet over,ala Biltema, er ikke bra. Kjøp heller skikkelig tang som den på bildet.

Rød prikk er for røde kabelsko, blå prikk for blå kabelsko osv. Røde er for inntil 1.5mm2, blå for inntil 2.5mm2 og gul for 4-6mm2.

 

Tång%20stående.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke på ricer body kit heller :P

Neh, er vell ikkeno fan av de angel eyes greiene da :P Men smak og behag ;)

 

Liker de jeg :) Vanskelig å skille mellom angel-eyes og originale lykter når man kjører, man ser det best når man bare har på nærlys, som så klart er ulovlig å kjøre med :jail

 

x 2

 

x 3 :)

 

Eilif9: CE-merket vil du se godt og tydelig på lykta. Dette er merket med en ring rundt på glasset. Antageligvis nede på lykteglasset en plass ;)

 

Tror også bilen din ville klegg GTi breddere og en kvassere motor via Velox Motor :P

 

Kabelsko og kabelskotang er ikke vanskelig å lære seg. Regner med du har tang også, så lenge du har i haugevis av kabelskor?

Se på tanga di, så er det ganske så innlysende.

 

150185-jpg.jpg

 

Helt ytterst er det en rød prikk. Her plasseres kabelhylser/kabelrør for sammenpressing. 1-2 pressmerker pr.ende.

Neste er blå, så gul. Samme fremgangsmåte her også.

 

Rett ovenfor håndtaket så står det en masse tall som f.eks 0,75 1,0 1,5 osv. Dette indikerer tykkelsen på kabelen i kvadrat. f.eks 1kvadrat ledning. Denne deler av tanga skal brukesd for å avisolere ledningen din og få frem koppertrådene som skal tref inn i kabelskoen(e) du bruker.

 

Rett ovenfor der igjen har du wire cutter. Her klipper du altså ledningen i ønsket lengde eller klipper av tuppen på kabelen om den er skadet ;)

 

Dette verktøyet lærer du fort å bruke.

På seøve "hodet" til verktøyet så ser du sikkert at det er 5 hull merket med iso, M3,5 M4, M5 osv. Hva dette er kan jeg ikke svare på, da jeg aldri har fått ett svar på det selv. Har heller aldri brukt dette på kabelskotanga, og tror nok ikke det er så veldig vanlig å bruke det heller? :wonder:

 

Joda, har lurt litt på dette med valsing av hjulbuer :)

Liker ikke helt plastikk hjulbuer..

Kvassere motor blir et senere prosjekt, da blir det vel trimkam og div. andre småting, men tror ikke jeg begynner å skifte noe stempler eller veiv med det første for å si det sånn :)

 

Takk for instruksjonene, har sikkert ei tang liggende et eller annet steds, synes å ha sett ei i kjelleren her en dag ;) Om ikke så kjøer jeg bare ei :)

 

De fem hullene er for å kutte skruer, ene delen er som regel gjenget, den andre ikke.

Presstenger som den på bildet over,ala Biltema, er ikke bra. Kjøp heller skikkelig tang som den på bildet.

Rød prikk er for røde kabelsko, blå prikk for blå kabelsko osv. Røde er for inntil 1.5mm2, blå for inntil 2.5mm2 og gul for 4-6mm2.

 

Tång%20stående.jpg

 

Spiller ingen rolle for meg, så lenge det funker :)

Før, når jeg drev å fiklet med div. gamle PC'er, brukte jeg bare en kniv for å avisolere tuppene, så surret jeg de bare sammen og la til litt elektriker-teip utapå, hehe :) Funker vel i PC'er som ikke betyr store, men tror ikke jeg tar sjangsen på slike redneck-løsninger når det gjelder slik en fin bil ;)

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvassere motor blir et senere prosjekt, da blir det vel trimkam og div. andre småting, men tror ikke jeg begynner å skifte noe stempler eller veiv med det første for å si det sånn :)

 

Du behøver nok ikke å tenke på å bytte stempler, råder eller veiv på en stund om du sugetrimmer motoren din. Dette kan Quattro73 fortelle mer om i firhold til hvor mye effekt du kan få med holdbar original innmat med sugetrim ;)

 

 

 

Før, når jeg drev å fiklet med div. gamle PC'er, brukte jeg bare en kniv for å avisolere tuppene, så surret jeg de bare sammen og la til litt elektriker-teip utapå, hehe :) Funker vel i PC'er som ikke betyr store, men tror ikke jeg tar sjangsen på slike redneck-løsninger når det gjelder slik en fin bil ;)

 

Du må gjerne gjøre det her også, men vi blir vel ikke akkurat imponerte over det sære arbeidet da nei :P

Endret av ZyNTeX

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presstenger som den på bildet over,ala Biltema, er ikke bra. Kjøp heller skikkelig tang som den på bildet.

 

Også koster dem deretter også da, for ordentlig kvalitet. Fant bare ett bilde i google, av ei kjent kabelskotang som di fleste i sitt liv har sett ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hadde nok ikke kjent igjen den tanga som quattro sendte bilde av nei, hehe ;)

 

Quattro kan jo få den æren av å gi meg noen råd om billig og enkel trim for denne motoren, det hadde jeg satt veldig stor pris på, så ejg har noe å tenke på til senere :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monpoint du har? I såfall kan du få en del mer med kun med chip og kam. Enda bedre, trimkam (268 - 276 grader) og større gasser (Weber 32/36 DGV, Weber 36/36 DCD eller Weber 38/38 DGS). Gjerne også et grenrør :)

Veiv og råder tåler mye mer enn du klarer å hente ut av motoren, da så sant du ikke skal ha turbo og holder deg under 8000 omdr ;)

Ja, Abiko sin kabelskotang er sykt dyr, men det finnes andre like gode som koster en brøkdel.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne til 179,- må da være mer enn bra nok? http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Tenger-og-Sakser/Kabelskotang-12677/

 

Men ser ikke helt alle mulighetene her da, som med denne billige dritten jeg la ut bilde av. Tenkte da på avbiteren (som funger di 3første gangene) og avisoleringen som holder ei lita stund til.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår