imloud2 Skrevet Februar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2012 siliconfjerner, eller tynner fikser nok saken med tectylfjerning :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Februar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2012 Du kan jo gjøre slik jeg gjorde med mine ledninger.. ;) Og, hvis du skal ha bort møkka som er i motorrommet, så tror jeg du må skrape litt.. Er vell sånn kitt lignende sak som ligger der, gjorde det hos meg hvertfall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 jepp, skraping + litt parafin gjør susen :) Hva gjorde du egentlig med alle slangene og ledningene..? Trenger litt mere info ;) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre med plasten (plastlister, trim etc) på bilen? :) Ene lista på førersida har en litt annen farge, da denne ahr blitt skiftet.. har lyst å kjøpe sånn Biltema plast-lakk greie, og lakkere alle lister og kanskje plasten på fangere, men vet ikke helt :) Går det an å bare lakke plasten i samme farge som bilen? Hvordan ville det blitt? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Februar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 Ville ikke lakkert plastikken utpå bilen i samme farge som bilen.. Da må du slipe mye, helt til strukturen er borte.. Men, har visst lest her inne at noen bruker varmepistol til å få plastikken svart igjen :) Går jo også ann å bare pusse ned plastikken litt med fint papir og lakkere over med plastikklakk :) Det har jeg gjort.. Ang ledningene.. Jeg brukte en kniv til å kutte vekk den gamle plastikk saken, også surra jeg ledningene sammen igjen med teip :p Elektroteip tror jeg funker.. HUsker ikke hva den teipen jeg brukte heter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Februar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 Som RsTurbo94 sier; dropp lakkering av fangerene. Men resten er enkelt. Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 Ok, planene nå til dags er altså; - Ny bolt i bærearm - Få fikset skranglingen ved kjøring - Rengjøre motorrom - Fikse div. bulker og riper - Lakkere lister - Få cd-spilleren til å funke, og få koplet opp 12" sub - Nye felger That's it :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Februar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 Pass på en ting. Når du skal finne deg en bolt til bærearmen, så må det være en sterk bolt. Kjøper du den i en jernvare så må du si hva du skal bruke den til, evt kjøp den original hos Møller. Jeg tror bolter måles i herdingsgrader, og kjøper du en billig bolt så kan den knekke. Husk på en annen ting. Tecktyl rester i motorrommet er bare positivt, men ser jo ikke pent ut selvsagt. Ikke fjern tectylen i alle kroker og kriker.. Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Februar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 Går jo ann å fjerne tectylen helt da.. Bare spray over med grunning på de stedene først :) Ang bolten, slik som Deltaone sier, den må være sterk.. Er ikke bare en vanlig bolt som sitter der org heller ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 ja, skal på Møller å finne en ;) har ikke schnøring på hvordan den egentlig ser ut uansett. Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Februar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 Hos Møller er den nok dyr, men du slipper mye styr med å kjøpe den der. Jeg ville ha skrudd ut den på andre siden, og tatt den med til en jernvare. Men da må du skru og styre litt.. Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Februar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 Har ikke tess noe sånt da? Biltema har sikkert de også da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Februar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 Beste og enkleste måte å få plasten sort igjen er Ovatrol Polytrol! ;) Holder lenge og enkel påføring:) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=123662 Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Februar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 før: etter: og jeg brukte bare varmepistol :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2012 Ta av bolten og se på bolthuet. Der står stålkvaliteten på den. Tror ikke det er vanlig 8.8 stål. Om jeg ikke husker feil så pleier dem å være av sterkere kvalitet som f.eks 10,9 eller mer. Uansett, det kan også være noen rare mål på denne bolten, også er det som regel fingjenger. Dette får dem som regel ikke tak i på Biltema, Wûrth, Tess. Industribehov osv. Så det kan nok kanskje lønne seg å bare svinge innom Møller med det samme ;) Men hvorfor skal du ha ny bolt? Ang ledninger så kan du jo kjøpe krympestrømper på f.eks Biltema. Disse må man tre på, men du kan sikkert splitte dem også. Evt kjøpe korruperte rør i en tøff farge og gjemme ledninger i dem ;) Krympestrømper: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Kabelklemmer-og-spennband/Krympeslanger-20-stk-35070/ Finner ikke korrupperte slanger, men dette har du sikkert i motorrommet ditt fra før av også. Disse er av plast og er fleksible. Kan sikkert minnes litt som fleksirør ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg