Gå til innhold

Katalysator lyser plus glødelampe blinker samtidig

Ranger emnet


bjornox

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er newbie her. Kjører 1.6 TDI.

På siste søndag under kjøringen kom gul katlysator lampe på, og en stund etter begynte glødelampe blinke.

Har vært hos verkted. Viser til feil i eksos sensor som gir usannsynlig signal. Har noen vært i samme situasjon før? Hvor lett er det å rette feilen? Hva kan evt være årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vil tro det er, er føleren som leser av hvor stort trykk det er på hver side av partikkelfilteret, har skiftet et par slike følere på nyere volkswagen.

 

Jeg ble anbefalt å kjøre med høyturtal, som kan hjelpe å avlaste partikkelfilter. Men litt usikker hvis problemet ligger der, det er egen symbol for partikkelfilter i dashbordet, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt å kjøre med høyturtal, som kan hjelpe å avlaste partikkelfilter. Men litt usikker hvis problemet ligger der, det er egen symbol for partikkelfilter i dashbordet, mener jeg.

 

Riktig, samt kjøre en "lengre" tur når rensesyklus pågår.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din bil er for "ny" for meg, men på flere biler lyder det en lampe når renseprosess av partikkelfilter pågår. Så lenge dette lyser skal motor ikke stoppes. Dette var OT.

Ditt problem tror jeg ikke har noe med DPF å gjøre, men som allerede nevnt, temp-sensor i EGR-ventilen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå endelig fikk jeg gjennomført diagnose, nå sitter jeg med mer informasjon fra VAS, feilkode 7563 P046C00, føler1 for eksostilbakeføring. Du hadde rett Quattro73 :) De har gjort oppdatering av programvare i styringsentralen, og sa at problemet burde være løst nå. Hvis katalysator lyset kommer tilbake igjen da må eksoskjøleren skiftes (antar det er samme som EGR). Gjett hva, etter bare en kjørerunde kom begge lysene tilbake. Da lurer jeg, hvis det ble gjort noe i det hele tatt? Betyr det at jeg må skifte EGR valve eller bare sensor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår