Gå til innhold

Opel Vectra 2.0 CDTI - Starter ikke

Ranger emnet


AstraG

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Var en tur i byen med bilen i går, fyllte full tank på shell og kjørte hjem. Parkerte bilen i ca en time, så gikk jeg ut for å kjøre igjen. Starter bilen, rygger ut og kjører. Akkurat i det jeg setter bilen i 2. gir, stopper motoren. Etter det vil den ikke starte i det hele tatt.

 

Jeg har sjekket alt av sikringer og de er ok. Virker som om den ikke får diesel. Ingen eksosdamp når jeg filer på starteren. Noen sier det kan være magnetventilen på pumpa, at det muligens er et ledningsbrudd en plass?

 

Noen som har erfaring med dette og kanskje kan hjelpe litt? Typisk å bli fri for bil nå rett før jul :(

 

Bilen er en 2000 modell

KM: 218.000

Motorkode: X20DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er den heldige eier av den høytrykkspumpa som på de fleste opelene er utslitt på rundt 200 000 så jeg vil tro det kan være det, men ikke sikkert før du får lest ut eventuelle feilkoder.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan varriere fra bil til bil, men som regel får du ikke startet den igjen. Du kan løsne på muttera på dyserørene dine og se om det kommer ut diesel når du kjinner. Nå vet ikke jeg om det er noe fødepumpe på disse bilene som sitter baki tanken. Ja både pumpa og jobben er ganske dyrt da det er registerkjede på denne og det må løsnes på.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så god på diesel, men er det selve dieselpumpa som det er snakk om her? På Mekonomen finner jeg nemlig dieselpumpe til noe og 27k, mens original Bosch hos BilXtra tar de 34k for.

 

Vennligst rett meg om jeg har forstått feil! :)

"Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected."

Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan varriere fra bil til bil, men som regel får du ikke startet den igjen. Du kan løsne på muttera på dyserørene dine og se om det kommer ut diesel når du kjinner. Nå vet ikke jeg om det er noe fødepumpe på disse bilene som sitter baki tanken. Ja både pumpa og jobben er ganske dyrt da det er registerkjede på denne og det må løsnes på.

 

Hoff...trur kanskje jeg bare må få bilen på et verksted slik at jeg får konstantert feilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår