Gå til innhold

Godkjenning av felg til Golf 2!

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

hei! :)

har en 1991 Golf 2 med noen råstygge originale metall-felger på, men har 4 stk. Momo Arrow 16" felger liggende ;)

De passer på framhjula, men ikke bak, de går ikke over hjulnavet.. Skal få de slipt ut med ca 1 mm, da burde de passe :)

 

Men mitt spørsmål er hvordan jeg kan få godkjent Momo felgene (når jeg får de til å passe)? :D

 

Momo felgene:

Innpress: ET38

Dekk: 215/40 R16

Bredde : 7 1/2

Boltsirkel 4x100

 

Original felgene:

Innpress: ET35

Dekk: 175/70 R 13

Bredde: 5 1/2

Boltsirkel: 4x100

 

Kan jeg få godkjent disse felgene? :D

Har ingen papirer på dem..

Noen som har gjort dette før? :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge omkretsen på nye dekk ikke avviker med mere enn 5%,

og innpress stemmer slik at ikke sporvidden endres mere enn 15mm (maks 7,5 på hver side),

og felg og dekk ikke går utenfor skjerm/hjulbue, eller butter mot noe på innsiden

. . . så burde vel dette være kurant.

 

Eneste problemet kan vel være det med bredden. Du ser selv hvordan dette blir når du setter på hjula.

 

--

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt en dekk- og felg-kalkulator, og alt er innenfor 5% og alt det der, bortsett fra at selve dekket er 40 mm bredere.

Har kjørt en del me dem på framhjula ja, og de har ikke slått borti noe som jeg har merket :D

Så dette burde gli gjennom EU-kontroll uten problemer? :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men hør nå, alt er innenfor de 5%'a og det der, bortsett fra bredda!

Jeg vet at man må få godkjent lavprofildekk, men dette burde vel ikke være noe problem?

Er det altså bare å kjøre på EU, og se hva de sier? :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke papirer for å godkjenne felger på en bil, jeg har godkjent x-antall felger på bilene jeg har hatt igjennom tiden og har aldri levert noen papirer jeg hvertfall...

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem sier nå så at det ikke skal være nødvendig med papirer, så lenge alt stemmer overens. Men Eilif9, hvis du hører på quattro73 så burde det ikke være noe problem. Selv har jeg aldri fått noe påpek på felger på bilene mine. Bare pass på at dem ikke går utenfor skjermbuene, så skal vel dette gå temmelig bra ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :D

Alt er innenfor de lovlige økningene, og ingenting slår borti eller stikker utenfor hjulbuen :)

Men er det ikke slik at lavprofil-dekk må godkjennes?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :D

Alt er innenfor de lovlige økningene, og ingenting slår borti eller stikker utenfor hjulbuen :)

Men er det ikke slik at lavprofil-dekk må godkjennes?

 

Neida, man må ikke godkjenne lavprofil dekk. Disse er godkjente, så det er ikke noe problem. Hvis rulleomkretsen og alt rundt dette står overens med resten så er det ikke noe problem i det hele tatt ;)

 

Når har du time til PKK?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK :)

har ikke noen spesiell time, bilen er et prosjekt for tida, må bare få byttet toppakning så kjører vi den på EU.

Men som sagt, rulleomkretsen øker bare med 3.2%, innpresset går fra ET38 til ET 35, og ingenting stikker utenfor felgene.

Men det som bekymrer meg litt er at dekket blir 40 mm bredere..

men dette burde vel ikke bli noe problem? :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår