Gå til innhold

varme i kupe!


hawk602

Anbefalte innlegg

hei.jeg har en 96 2l mondeo. da jeg var ute og kjørte med tidligere nevnte bil her forrige dagen ble det ikke varmt i kupeen i det hele tatt. det blåste bare kallt..selv etter og ha kjørt en stund.temp måler i dashbordet visste ganske lav temp. den har vært sånn en stund egentlig. veksler mellom normal og ganske lav temp men det har da blitt varmt i bilen. byttet idag termostaten og da fikk jeg etter 10 min kjøring det til og blåse varmt. lykken var kortvarig for jeg ble stående på tomgang i kø og da blåste det mye kaldere igjen. det virker som om det blåser varmt kun når jeg har skikelig turtall på bilen dvs når jeg gir på.tempmåleren i dash bordet har også begynnt og bevege seg mot rødt og det blåser kallt,når den synker igjen blåser det varmt.... er jeg helt på villspor hvis jeg mistenker luft i kjølesystemet. bilen ryker ikke spes mye og oljen ser ut akkurat som den skal!! ingen anntydning til vann der. så toppakningen er det ikke. det forsvinner heller ikke kjølevann.

 

hvis noen har noen tanker og dele med meg om dette blir jeg veldig glad. god jul hilsen bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. bilen har stått etpar dager,gadd ikke styre med den for det var kallt.da jeg kom ut igår morges så hadde all veske i ekspansjonstanken rent ned i systemet.startet bilen for og se om det kom noe tilbake i tanken men det gjorde det ikke.det begynnte og blåse lunka inni bilen relativt kjapt så jeg fyllte opp tanken med kjøle veske og kjørte en tur. det blåser godt og varmt hele tiden og temp måler inni bilen viser det den skal. ikke veit jeg hvorfor det plutselig virker igjen annet enn at det nok var endel luft i systemet som har forsvunnet siden det plutselig var plass til ca 1,5 liter kjøleveske.har vært ute og skjekka idag også og det har ikke forsvunnet noen ting håper jeg slipper og skru mere på den bilen nå. god jul til dere alle hilsen bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår