Gå til innhold

hawk602

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om hawk602

  • Bursdag 02/28/1977

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    biler og billyd
  • Modell (eks S4)
    camry
  • Biltype (eks Audi)
    toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    trucksjåfør
  • Motor (eks 1.6)
    1.8

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    norway

hawk602's Achievements

  1. hawk602

    varme i kupe!

    takk for svar. bilen har stått etpar dager,gadd ikke styre med den for det var kallt.da jeg kom ut igår morges så hadde all veske i ekspansjonstanken rent ned i systemet.startet bilen for og se om det kom noe tilbake i tanken men det gjorde det ikke.det begynnte og blåse lunka inni bilen relativt kjapt så jeg fyllte opp tanken med kjøle veske og kjørte en tur. det blåser godt og varmt hele tiden og temp måler inni bilen viser det den skal. ikke veit jeg hvorfor det plutselig virker igjen annet enn at det nok var endel luft i systemet som har forsvunnet siden det plutselig var plass til ca 1,5 liter kjøleveske.har vært ute og skjekka idag også og det har ikke forsvunnet noen ting håper jeg slipper og skru mere på den bilen nå. god jul til dere alle hilsen bjørn
  2. hawk602

    varme i kupe!

    hei.jeg har en 96 2l mondeo. da jeg var ute og kjørte med tidligere nevnte bil her forrige dagen ble det ikke varmt i kupeen i det hele tatt. det blåste bare kallt..selv etter og ha kjørt en stund.temp måler i dashbordet visste ganske lav temp. den har vært sånn en stund egentlig. veksler mellom normal og ganske lav temp men det har da blitt varmt i bilen. byttet idag termostaten og da fikk jeg etter 10 min kjøring det til og blåse varmt. lykken var kortvarig for jeg ble stående på tomgang i kø og da blåste det mye kaldere igjen. det virker som om det blåser varmt kun når jeg har skikelig turtall på bilen dvs når jeg gir på.tempmåleren i dash bordet har også begynnt og bevege seg mot rødt og det blåser kallt,når den synker igjen blåser det varmt.... er jeg helt på villspor hvis jeg mistenker luft i kjølesystemet. bilen ryker ikke spes mye og oljen ser ut akkurat som den skal!! ingen anntydning til vann der. så toppakningen er det ikke. det forsvinner heller ikke kjølevann. hvis noen har noen tanker og dele med meg om dette blir jeg veldig glad. god jul hilsen bjørn
  3. hawk602

    rust!!!

    da jeg skulle jekke opp bilen( mondeo 96 stv) for og sette på sommerdekk gikk jekken gjennom kanalen...må selvfølgelig bytte kanalene men det jeg lurer på er om dette er akutt?? kan jeg kjøre en stund med råtne kanaler?? det er også endel rust/hull på baksiden av kanalene langs falsen,dvs mellom kanalen og bjelken på en måte..dette er vel ikke endel av kanalen,men ytterkant av gulvet??? føler at dette muligens er et dumt spørsmål men jeg spør allikevel mvh bjørn
  4. hvor sitter låsmodulbraketten på en mondeo 96...er på leiting etter releet til varmesetene og det står i instruksjonsboka at det sitter på den braketten...har ikke kjørelys og varmesetene slutta og virke samtidig som kjørelysa forsvant...lurer på om det er en sammenheng...
  5. da har jeg henta bilen på verksted etter at oljelakkasje og vacuum lekkasje er fikset. o fryd og gammen tenkte jeg helt til jeg begynnte og kjøre med bilen og problemene fortsatt var der.den ville ikke gire og når den fant det for godt og gire sånn ved 4500 rpm så gjorde den det...VELDIG!!!. disse problemene oppstod etter motorvask og det sa jeg fra om på verksted også..så jeg dro hjem og dro fra hverandre alt av koblinger og kontakter i motorrom og spruta de ned med elektronikkrens. det hjalp!! nå girer den så fint som bare det og den har også slutta og fuske. det eneste som jeg fortsatt ikke skjønner noe av er at den forbruker sinnsvakt mye bensin..
  6. vært på verksted idag og de fant ut at fuskinga var en vacuum lekkasje..at automatkassa girer rart kom av at det var rusta hull i et oljerør sånn at det hadde rent ut masse olje...
  7. har akkurat samme greia på min 95 glx...det blir ikke varmt i kupeen og temp.måler lever sitt eget liv.når bilen går er ekspansjonstanken full og når jeg stopper den så forsvinner all kjølevesken.har blitt fortalt av en fordmekaniker jeg kjenner at toppakningen er gåen..dvs den blåser eksosen i kjølevannet....
  8. takk:eddie da får jeg skjekke ut det i morra
  9. begynner seriøst og bli litt lei av bilen min nå!(2.0 16v 96 mod) 2 uker siden jeg fikk den tilbake fra verksted etter motorbytte og nå har den begynnt og fuske.den går pent på tomgang men så fort jeg begynner og kjøre så fusker/nøkker den.tomgangsturtallet er også ganske ustabilt.bilen har automat og denne girer forferdelig sent og når den først finner ut at den skal gire så gjør den det veldig voldsomt.....spørsmålet mitt da er..kan dette være et vaacum problem?? har hørt snakk om et t-stykke som kan være et problem..hører en suse hvese lyd når bilen går på tomgang og tilslutt...den bruker myyyyee bensin...hadde full tank når jeg henta den på verksted og etter 30 mil var den tom ble kanskje mye dette men blir veldig glad for svar. håper og slippe nok et besøk på verksted.
  10. har nettopp fått bilen tilbake fra verksted etter og ha byttet motor. ( 96 2.0 16v).den nye motoren går som ei klokke men opplever at etter og ha kjørt en stund så lugger bilen når jeg drar på i 1 og tildels 2 gir.det skjer ikke hele tiden men innimellom.hva kan det være?? det ble byttet olje på automatkassa samtidig med motorbytte.kan det være at det ikke er nok olje på kassa? vennlig hilsen bjørn einar
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår