Gå til innhold

Audi 80 1.9E Quattro ombygging til 2.3 20V

Ranger emnet


baremats

Anbefalte innlegg

hallo, har en Audi 80 1.9E B3 med ombygd front til B4, vurderer nå å gå til innkjøp av 2.3 20V for å få litt mer futt i den lille kjerra :) planen er å få den godkjent. blir også å montere bremser foran fra en B4 2.6 da jeg fikk tak i en slik en billig i sverige, bremser bak trenger jeg ikke å skifte da det er likt på alle Quattro 80'ene, unntatt S2 da. så lurer jeg på en ting. passer den 2.3 motoren på den girkassa og traversen jeg allerede har? må jeg også bytte bjelka foran også, så lenge 5'er motoren går lenger fram? og er det andre ting jeg må passe på

 

takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tverrbjelker foran er ikke lik på 4R og 5R, men om den må byttes er jeg ikke sikker på. Motorfestene (i karosseriet) er ikke like, 4R har motorfester mot subramma mens 5R har de mot karosseriet. Radiatoren din er det ikke lenger plass til, derav står radiatoren på femmere ved siden av motoren.

Alt er mulig men det er mye arbeid. Bilder av montering av motorfester for 5R mm finner du i link i DETTE innlegget.

Husk at det er fullt mulig å få mer effekt ut av din 1.9 enn det er i en original NA 2.3 20v ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller ha hatt en 80 med femmer som utgangspunkt, er da MYE enklere. 20v-topp passer rett på blokka, men lyden i 10v-motoren er mye finere enn 20v.

Portet topp, ny kam, grenrør og to doble Weber DCOE/spjeldhus og datasprut og du har mer effekt og bunndrag enn en 2.3 20v. Ja, det koster noen kroner, men er dobbelt så morro :) Et slikt oppsett med bra portet topp passerer fort 200 hk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir fort 15 store lapper om man skal gjøre såpass :P har ikke akkurat store budsjettet, når jeg får komplett motor med alt jeg trenger for å bygge om for 4 lapper er det ikke mye å tenke på :) driver med et annet stort bilprosjekt som krever litt mer penger, så da vil jeg ikke bruke for mye på en bruksbil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tverrbjelker foran er ikke lik på 4R og 5R, men om den må byttes er jeg ikke sikker på. Motorfestene (i karosseriet) er ikke like, 4R har motorfester mot subramma mens 5R har de mot karosseriet. Radiatoren din er det ikke lenger plass til, derav står radiatoren på femmere ved siden av motoren.

Alt er mulig men det er mye arbeid. Bilder av montering av motorfester for 5R mm finner du i link i DETTE innlegget.

Husk at det er fullt mulig å få mer effekt ut av din 1.9 enn det er i en original NA 2.3 20v ;)

 

jeg har ikke disse motorfestene i karosseriet, så de må jeg få tak i, vet ikke om disse er å få løst? eller kan jeg bruke traversen jeg har og bruke andre typer motorfester så motoren sitter i traversen i stedenfor karosseriet? motorkoden på motoren jeg skal kjøpe meg er 7A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringte Møller bil i dag, de festene i karosseriet har gått ut av produksjon, men har funnet ut at jeg kan bruke motorfesten fra den gamle 5R 10V, tror det var ABY eller noe sånt som var motorkoden på den? men skal hvertfall på høggern å hente disse i morgen og i tillegg den ramma. så også en S4 på høggern som jeg vart litt sugen på, men da må jeg påkoste bilen en del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om admin kanskje kunne flytta denne tråden til prosjekt tråd så slipper jeg å lage en ny.

 

blir så jeg gjør om denna til prosjekt tråd, har nå fått tak i festebraketter til motoren og travers. skal hente meg en 2.2 10VT motor i morgen som jeg har tenkt til å bruke :) fulgte med en 10V KU eller KV topp til motoren, aner ikke hva det er :/ men skal i første omgang prøve å få tak i A200 ledningsnett ny turbo og evt eksosmanifold og styreenhet, senere blir det megasquirt sprut, andre dyser, 270° trimkam, porting og overhaling av topp. skal egentlig bli budsjett trimming rett og slett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår