paaljoachim Skrevet Mai 18, 2022 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2022 Hei Min Audi A4 fra 2001 har hanglet en stund. I fjor vår begynte den å lekke olje fra motorblokka. Flere sa at det var det og at det var på tide å skaffe seg en ny bil. Jeg la på olje lekasje stopper https://www.thansen.no/bil/olje-og-kjemi/tilsetningsstoffer/lindemann-oil-stop-leak/n415/pn11498/ og det hjalp en del av høsten og en del av vinteren. Den driver å drypper i ny og ne. Jeg må nok ta på mere olje lekasje stopper. I februar så ved lav hastighet brems så virket det som om ABS bremsen tok tak selv om det ikke var glatt. Jeg gjorde et opptak av lyden: I tillegg driver motorvarsellyset å slår seg på i ny og ne. Det bilen trenger er en audi engel fantast i menneskekropp som har magiske hender som kan få bilen tilbake til en brukbar stand slik at det varer kanskje 1 år til... Jeg takker og bukker for alle tanker og ider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2022 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2022 Er nok en ABS-sensor, eller enda mer sannsynlig, dårlig/rustet ABS-krans på et hjul. Diagnose vil fortelle hvilken. Oljelekkasje fikser man ikke med lekkasjestopper, det skaper kun andre problemer. Umulig å komme med tips når det ikke opplyses hvor lekkasjen er. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paaljoachim Skrevet Mai 18, 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2022 Hi Takk for tilbakemelding! Det kan nok være en ABS krans. Jeg vet at flere av de er ganske rustne. Det lekker fra flere områder. Ved registerrem skruepunktet, noe på siden av motorblokka og bak motorblokka og litt ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2022 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2022 Defekt tetning rundt kamaksel og defekt toppakning. Koster lite å bytte om man gjør det selv. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paaljoachim Skrevet Mai 18, 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2022 Quote Koster lite å bytte om man gjør det selv. Det er det da.... Her trenger jeg å finne en som kan hjelpe til med jobben. For noen få år siden så ble toppakningen skiftet mener jeg. (Gummilisten i toppen av motoren hvis jeg husker riktig. At det kun var å skru opp selve toppen av motoren.) Takk igjen for tilbakemelding! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 18, 2022 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2022 Om det tyter ut olje flere steder, så kan det kanskje også skydes tett veivhusventilasjon som gir overtrykk. paaljoachim reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paaljoachim Skrevet Mai 18, 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2022 5 hours ago, Bwana said: Om det tyter ut olje flere steder, så kan det kanskje også skydes tett veivhusventilasjon som gir overtrykk. Takk! Greit å vite! Har du kjennskap til noen et eller annet sted i nærheten av Oslo (innen 30-45min) som har mulighet til å ta en titt på bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paaljoachim Skrevet Mai 22, 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2022 Hei @Bwana Hva vil det si at det evt er tett veivhusventilasjon som gir overtrykk? Er dette noe som er enkelt å reparere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg