Gå til innhold

Webasto i XL-7

Ranger emnet


mmmpils

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har av tidligere erfaringer lagt merke til at enkelte biler/bilmodeller er klargjort for Webasto motor og kupevarmer.

Er dette tilfelle i min XL-7 2006 modell?

 

Dette er en 2.0l TDi med originalt 109 hk.

 

Kong vinter har nå begynt å fryse til mine bilruter så det er den naturlige forklaringen på at jeg poster denne tråden.

 

Om ikke bilen er klargjort til dette, hva vil i så fall en slik operasjon koste? Eventuelt er det mye jobb som må til for å få dette til?

 

 

mvh.

Lasse Tiller

Tromsø

Endret av Einar

Suzuki XL-7 2.0L TDI `06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det er ikke klargjort for montering. Men webasto har jo "kit" for XL7. Dette vil jeg tippe koster 20-25.000 ferdig montert. Uten å vite 100%. Men vet det koster rundt det å få ettermontert i nyere biler idag. Har hatt en haug med Xl7 med webasto på jobben, så vet det er mulig :)

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse har kun elektrisk oppvarming av vannet orginalt, webasto må nok monteres helt fra bunnen av.

 

Vil dette si at man kan bruke denne elektriske oppvarmingen av vannet som en slag "defa warm up"? Eventuelt hvordan går jeg frem for å utføre det?

 

Er denne funksjonen kanskje originalt med tanke på ettermontering av defapakke?

Suzuki XL-7 2.0L TDI `06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dette si at man kan bruke denne elektriske oppvarmingen av vannet som en slag "defa warm up"? Eventuelt hvordan går jeg frem for å utføre det?

 

Er denne funksjonen kanskje originalt med tanke på ettermontering av defapakke?

 

Nei dette er ikke mulig. Men du fåt elektrisk bunnpanne varmer ifra defa. Bruk denne :)

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei.

 

Jeg har av tidligere erfaringer lagt merke til at enkelte biler/bilmodeller er klargjort for Webasto motor og kupevarmer.

Er dette tilfelle i min XL-7 2006 modell?

 

Dette er en 2.0l TDi med originalt 109 hk.

 

Kong vinter har nå begynt å fryse til mine bilruter så det er den naturlige forklaringen på at jeg poster denne tråden.

 

Om ikke bilen er klargjort til dette, hva vil i så fall en slik operasjon koste? Eventuelt er det mye jobb som må til for å få dette til?

 

 

mvh.

Lasse Tiller

Tromsø

Hei.

Jeg har kjøpt en Ebespacer luft varmer.

Det var skruehull og monteringshull hele veien når jeg monterte.

Behøvde ikke bore et eneste hull med en standard bilpakke.

Tok ut 1 stk gummipropp der eksos og innsugluft skulle kobles.

Eberspacer passet akkurat innenfor deksel på veggen bak på venstre side.

Ingen boring, ingen kapping og tilpasning..

Kontrollpanelet passet også bra i midtkonsollen der det er et svart plastdeksel. (2003 - 2005 års utgave dashboard)

Jeg la egen tank på gulvet under "løsgulvet" som er montert på varebil utgaven...

Har bensinmotor, men kjøpte en diesel/parafin varmer.

Kjører på luktfri parafin. Veldig behagelig med varm bil som starter oppvarming uten noe strømtilgang.

Har også satt inn et ekstra batteri med en diodebro, så den ikke kan tømme startbatteriet.

Fikk plass til batteriet der jekken står framme i maskinrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår