Remi Haugen Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Jeg har kjøpt meg en gammel MB 230TE. Det er skiftet motor i bilen, den starter når den er kald. Problemet mitt er at når bilen er blitt varm, så vil den ikke gå på tomgang. Heller ikke starte igjen om den stopper etter at den har fått litt varme i seg. Jeg har koblet av hjernen, å det er akkurat samme symptomene. Så det har ikke noe med hjerne å gjøre. Det er 2 kabler i motorrom som ikke er noen plass å plassere. En singel polet kontakt, å en 3 polet kontakt. Hva kan være galt? noen som har peiling? Har noen peiling på hvor jeg kan få tak i koblingskjema for det elektriske og over vacumslangene? Ellers er bilen veldig bra, men gjør lite med den så lenge den ikke vil gå som den skal. RÅDVILL akkurat nå, å på grensen til desperasjon.... Håper på kjapt svar, å KUN seriøse hendvendelser. Mail: remi.haugen@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzerk Skrevet Oktober 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2011 årsmodell på bilen? årsmodell på donor motoren? hvor går disse kablene fra? gjerne ta et bilde så kan det bli litt enklere ;) Siter MB 190E 2.3 1987 16V Look http://WWW.MB190KLUBB.com Dame med hjerne kjører gris med stjerne :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Haugen Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Har dessverre ikke fått tatt bilde enda. Skal se om jeg får det til når det er lyst. Det er en 89 mod, aner heller ikke hvordan motor som står i nå. Men etter som forrige eier sa, så er den visst nok en 88 mod. Jeg finner ikke motornr på den før jeg får lys å slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Oktober 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Hvis du tar av luftfilterboksen så du kommer til innsuget, så stikker du hånda innunder bensinmengdefordeleren.. Der finner du en fingertjukk slange som kommer ned ca midt under der og svinger bakover. Sjekk denne slangen for hull, eller at den evt rett og slett kan ha løsnet og ramlet av.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tim0n Skrevet Oktober 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Her er et par tråder om samme problem: http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=50990.0 http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=51173.0 Du kan jo prøve å lese ut feilkoder selv og se om du finner noe: http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=37086.0 Ellers kan du sjekke OVP reléet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Haugen Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 Jeg har fått mange innspill nå som skal testes i morgen(dag). Jeg legger ut bilder av dem 2 kontaktene jeg har som jeg ikke finner plass til. Det bilde der det er tape på en slange, den er sprukket. Drar jeg den av, så stopper bilen helt. Men det forklarer ikke hvorfor bilen IKKE vil gå når den er VARM. Kald, så er det ikke noe problem å starte eller få den til å gå. Men hvor skal disse ledningene? Det er det store spørsmålet. Det som er gjort i det siste er å skrifte plugger, men ingen forskjell i resultat. Tok av kontakten til hjernen, å bilen starter men stopper når den blir varm. Bilen gikk når jeg henta den, men var veldig tungstartet når den blei varm da også. Etter jeg fylte full tank, så er den blitt umulig å ha til å gå når den er varm. Går heller ikke an å slakke av da, da bare den stopper opp. Litt vanskelig forklart, men setter stor pris på all hjelp og forslag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Oktober 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 Jeg vil anta at de skal sitte på fremsiden av innsuget, at den minste trolig er til en temp føler, og den Andre trolig skal på selve bensinmengdefordeleren. Mn klam ta å ta en kikk oppi motoren på bilen min å se om mine antagelser stemmer. Og du burde og sjekke den belgen som sitter mellom bensinmengdefordeleren og innsuget for sprekker. :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Haugen Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 Jeg har sjekket bensinmengdefordeleren med slangene på, det er ikke noe galt med slangene vertfall. Jeg har ikke peiling hvordan jeg skal sjekke selve mengdemåleren. Tok ut sikringene på overspenningsrelèt, ingen funksjon eller noe annen respons. Jeg fikk start i dag tidlig med en gang, men etter motoren er blitt varm, så får jeg ikke det lengre. Da må jeg vente minst 14 timer før den starter igjen. Prøvde også å bytte om kablene jeg la ut bilde av, å fant plass dem passer på (står ledninger der fra før) = 0 respons... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Oktober 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 Jeg ville fikset den slangen som er sprukket bare for å være på den sikre siden. Og neste gang motoren nekter å starte kan du ta å sjekke om bensinpumpa går når du kjører starteren rundt.. Den skal også slå inn et sekund eller to når du slår på full tenning. Det kan jo tenkes at det finnes noen brente loddinger i bensinpumpereleet som sitter bak batteriet, dette kan faktisk også gi temperaturavhengige symptomer i visse fall.. At releet kan reagere på temperaturen i motorrommet og gi dårlig kontakt av den grunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Haugen Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 Slangen er fikset nå, pumpen både starter når jeg slår på tenning, og når bilen en sjelden gang starter. Releet har jeg prøvd å koble helt ut, uten at det ble noen forandring i situasjonen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Akkurat.. Da er jeg dessverre tom for ideer, får håpe noen andre kan si hva som feiler motoren din. Eneste jeg vet med sikkerhet er at denne M102 motoren kan være direkte plagsom til tider, og er ikke helt lett å bli klok på bestandig. Men om det er noen trøst så er du ikke den eneste som sliter/har slitt med lignende problemer. Så fordelen med det er at det bør være store muligheter for å få hjelp fra noen som har vært borti det samme. Prøvd Merceforumet, Mercefreaken, MB Entusiastforumet eller evt mbsca forumet? Evt mbworld som har medlemmer fra hele verden.. Sannsynligheten for å få kyndig faghjelp er nok noe større på en av disse plassene.. Lykke til. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddsen Skrevet Oktober 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2011 Jeg har sjekket bensinmengdefordeleren med slangene på, det er ikke noe galt med slangene vertfall. Jeg har ikke peiling hvordan jeg skal sjekke selve mengdemåleren.Tok ut sikringene på overspenningsrelèt, ingen funksjon eller noe annen respons. Jeg fikk start i dag tidlig med en gang, men etter motoren er blitt varm, så får jeg ikke det lengre. Da må jeg vente minst 14 timer før den starter igjen. Prøvde også å bytte om kablene jeg la ut bilde av, å fant plass dem passer på (står ledninger der fra før) = 0 respons... Hallo Remi ! Håper du virkelig fikk til den slangen som er på UNDERSIDEN av innsuget ..? Problemet ditt i utgangspunktet høres ut som hjernen ikke får tilbakemelding om at motor er varm. Det skal være den sensoren som står fremst på toppen. Om denne fusker / ikke virker så vil signalet til hjernen gjerne være det samme som v. kald motor. Og det klarer ikke motoren av. Mao. drukner i bensin . Kontakten har på min bil 4 pinner og kan monteres begge veier.- (Spiller ingen rolle om du undrer på hvilken vei .) Giveren har 2 funksjoner og måles diagonalt over pinnene ( Ohm ) Det skal være samme motstand på begge målinger. Så få orden på ledningene til denne i alle fall først og fremst. Tvi tvi Odd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.