Jump to content
Bilforumet.no

oddsen

Bruker
  • Content Count

    69
  • Joined

  • Last visited

About oddsen

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 07/30/1958

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    MC / Bil / Båt
  • Modell (eks S4)
    124 2.3 TE
  • Biltype (eks Audi)
    Mercedes Fiat Jaguar
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2,3
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    Sandnes
  1. Var nå flott at du fikk skikkelig gang på den :-)
  2. De ligger på ca. 900,- Hvor du handler er vel hips som haps Jeg har handlet en del her Mercedes webkatalog - find alt i reservedele og tilbehør til alle Mercedes biler og varevogne Men BOS har jo selvfølgelig deler og vet hva du skal ha så lenge du oppgir chassinr.
  3. Undrer på hvor mye dere andre med 2,3 l. bruker på mila ? Jeg kjører på 1,1 - 1,2 når jeg ikke fyrer løs. Og om det er noe jeg ellers skulle være obs på ang denne motoren så er jeg veldig åpen for tips og innspill som en kan være oppmerksom på :-) Odd
  4. Høyere utveksling ?? Hvilken modell har du ?
  5. Takk for tipset. Kanskje noe som skjer når de blir daukjørt. For sannheten er vel kanskje at de er noe svake disse motorene Lånte en 1,8 l bobil ett år ca.02 mod. eller noe. Denne gikk som ei kule og brukte mindre diesel ( 0.9 ) enn hva min gjør i dag.
  6. Hadde samme problem med min som er en 06 mod. Min brukte nærmere 2l / mil når jeg kjøpte den Skiftet alle filtre og byttet olje. ( synth ) Så kjørte jeg en mengde km. og brukte gearkassa !! Jeg kunne ikke legge inn 5 gear i det hele tatt på flate veien. / kun v. slakk nedover Dette hadde tydeligvis tidligere eier gjort og derved daukjørt bilen Etter en mengde mil og fin kjøring hjem fra ferie med gåen cluch så kjørte jeg hjem på 0.9 l./mil :-) Så da gikk jeg og chippet den. Nå drar den greit på 5. gear fra 2000 rpm.
  7. Kjøp deg ett nytt OVP rele`du også De feilkodene der styres i utgangspunktet av OVP releet Som igjen stadig er feilen v. symptomene dine
  8. Hei igjen Det viste seg at det var den ene dysa mi som var på tur. Jeg har i tillegg byttet ett par til Kjøpte ett verktøy som de kaller for colour tune,- med dette kan du se ned i syl. når den går. Fikk derved konstatert hvilke sylindre som var for fet i blandingen Men det lureste er å få renset dysene. Odd
  9. Hallo folkens ! Har en 124 TE 92 mod Har hatt problemer med det vanlige ( OVP rele og diverser ) Nå går bilen egentlig fint og bruker vel noe normalt med fuel. Tidligere så stoppet den på lave turtall og oppførte seg rart v. kald motor. Har kjørt nå med nytt OVP i 1/2 år og er rimelig fornøyd. jeg kjøpte meg ett sånt duty syklus meter og får opp 78 % duty cykle Dette sier etter alle solemerker skal være transmission input... Hva er det ?? Noen som har en ide ? Transmission betyr vel "overføring" og kan være hva som helst ?? Har sjekket under bilen rundt gearkassen for løse kabler men finner ingen ting. Hadde vært trivelig om jeg kunne funnet ut av dette. Har surfet en del på nett men finner liksom ikke svaret. Loggført
  10. Eg vet at det kanskje ikke er helt her eg skal poste,- men der e ikkje akkurat så mye ang. Jazz 06 her. Det som e problemet mitt er at styringen er for hard når eg kommer i fart, Den er så hard at om eg kjører en skarp sving i rundkjøringsfart så eier ikke bilen selvoppretting. Rattet bare står der om du slipper det. E det mulig å kople vekk den enheten som " strammer" styringen når bilen kommer i fart ?? Noen som har peiling ?? Det er vel ganske likt på de fleste Honda.?? Hadde en Accord og der fungerte dette systemet mye bedre. Please gi meg tips om noen har mulighet. Odd
  11. Hei og takk for svar . Har herjet endel og lest en masse / feilsøkt og prøvd en mengde teorier. Kommer seg etterhvert men det ser ut som om jeg må bytte regulator og få overhalt dyser. Den ene dysen har en liten feil til jord. Toppakning er OK. Begynner å få ganske brukbar snøring på dette her så bare spør om det er noe så finner vi ut av det, Er forresten på Jag lovers forum og der er det en del som har peiling. AFM og ECU er ganske pålitelige greier på disse bilene så det er sjelden noe galt med disse. Bensintrykket er viktig å ha orden på. Hei så lenge. odd
  12. Hei der.Du har en såkalt "tomgangsmotor" som ligger oppå innsugsmanifoilen. Ta av luftfilteret så ser du den runde "tønna" som ligger der. Ta av denne og gjør den ren. Spray inn noe rensemiddel i begge ender av denne til det ikke kommer mere gørr ut. Dette går igjen på disse bilene. Sjekk også slangene ( over og under ) denne tomgangsmotoren. Denne har som oppgave å gi motoren ekstra luft v. kald og halvvarm motor. Virker ikke denne så vil motoren stoppe i lyskryss / runkjøringer inntil motoren blir varm. Er alt vel v. varm motor så kan du ta for gitt at det er denne. Men- den styres av OVP releet som selvfølgelig må være inntakt. Dette ryker også fra tid til annen. Ellers så må du gjør som det er sagt over. Fordeler ,plugger osv osv. Lykke til. !!
  13. Er vel ikke så dumt det.... Sjekke temp. giver til ECU en....Kan jo lett ohmes.
  14. Hallo Remi ! Håper du virkelig fikk til den slangen som er på UNDERSIDEN av innsuget ..? Problemet ditt i utgangspunktet høres ut som hjernen ikke får tilbakemelding om at motor er varm. Det skal være den sensoren som står fremst på toppen. Om denne fusker / ikke virker så vil signalet til hjernen gjerne være det samme som v. kald motor. Og det klarer ikke motoren av. Mao. drukner i bensin . Kontakten har på min bil 4 pinner og kan monteres begge veier.- (Spiller ingen rolle om du undrer på hvilken vei .) Giveren har 2 funksjoner og måles diagonalt over pinnene ( Ohm ) Det skal være samme motstand på begge målinger. Så få orden på ledningene til denne i alle fall først og fremst. Tvi tvi Odd
  15. Hei , Du får ta og fylle på noe olje, så får vi se om det kommer ut noe olje i andre enden `! Sannsynlig en lekkasje en plass. ( Se rundt støtdempere når bilen går direkte etter du har fylt på ny olje.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.