Gå til innhold

Hjelp til frostvæske, haster før minus gradene kommer ++

Ranger emnet


xistenz6

Anbefalte innlegg

Hei har nå blitt stolt eier av en audi 100 2,3 quattro c4 1992.

 

og jeg lurer på om jeg skal bruke blå eller rød frostvæske?

 

lurer også på om noen som vet om greie plasser og finne deler og styling til denne, har prøvd og finne øyelokk, crom speildeksel +++ men uten hel:( har sett noen øyelokk men de er utsolgt alle sammen:( og hvor kan jeg finne rs4 fangere?

 

og vis noen har tips og inspirasjon som jeg kan gjøre med bilen så er jeg lutter øre:D eller bilder:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåtind sin røde longlife fungerer utmerket. Om du kjøper konsentrat så bland ut med destillert vann / battervann, ikke vann fra springen! Du skal ikke bruke blå (G11) frostvæske på din motor. Om det er blå på som må du gjøre som Bwana sier, spyle hele kjøleanlegget grundig før du heller på ny. Husk å spyle varmeregister og radiator. Varmeregister spyles ved å kople vannslangen inn på den ene slangen som går gjennom torpedoveggen, koples fra bak på motoren. Vær forsiktig når slangen koples ifra her så du ikke knekker flensen (plast).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er blå som er på den nå:( så skal få tatt en skikkelig spyling i kjølesystemet da ja:)

 

har tenkt og bytte olje på girkasse og diffen en dag også:=) er det noen som vet hvilken olje som skal på det? eller om none har god erfaring med noen typer olje? har egentlig Pennzoil lettest tiljengelig:D om noen hvet hva jeg skal bruke så takker jeg så mye:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei igjen etter jeg byttet frostvæske på bilen min så tar det utrolig lang til før det kommer noe varmluft inne i bilen:( har lest om at det kan være mulig det blir bedere ved og lufte systemet men finner ikke ut hvordan man gjør dette? noen som har vært borti det før? eller vet om en guide jeg kunne sett på? er ikke noe moro og kjøre på jobb om morgen og ha kald bil til jeg er fremme på jobb:(

 

jeg har jo klima på bilen min og har sett at jeg har fått 3 feilkoder etter jeg har tatt av noen ledninger og satt de på igjen:(

feilkodene er:

02,3

06,3

18,3

det er bare sporadiske feilkoder men får de ikke vekk igjen:( noen som vet hvordan jeg gjør dette? irriterer meg grønn på sånne ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår