Gå til innhold

noen spørsmål ang 2,6e (tomgangsturtall, svak klakkelyd ++)

Ranger emnet


matros72

Anbefalte innlegg

Hva skal tomgangsturtallet egentlig være på disse motorene?min ligger på 900rpm,og synes det virker for høyt? Har hatt ut tomgangsmotor å renset både den,og hullet den er montert i,men er ingen forskjell på tomgangen.

 

Når jeg starter bilen på kald motor,så er det en svak kakke lyd fra motoren,men forsvinner når motor blir ordentlig varm.Høres ikke ut som det er fra ventilene,men noe annet,så noen forslag?Er det vacum klokke på disse som det er på 2,3e?

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

nytter ikke å få den motoren til å gå normalt på tomgang. Har tatt diagnose på motor styringer,å ingenting funnet. tomgangsregulator renset etter alle kunstens regler,men motoren står å går på ca 900 rpm uansett.sjekket det lisse som er av vacum slanger,å alt i orden.Er det umuli å få den motoren til å gå som den skal på tomgang??

 

Har og smurt opp det som er av gass overføringer..

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er det virkelig ingen andre som har plagdes med for høy tomgang på abc motoren? Min blir bare værre å værre,nå står den å uler på 1100rpm,så ufattelig koslig dette.Eneste feil dem får fram på diagnose er motorstyring,eller ecu om noen vil,men fungerer jo fint ellers.Så fatter fan ikke va som feiler den svartens motoren,kan jo ikke drive å bytte deler i øst og vest,bare for at drittn har samme problemet.

Endret av matros72

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår