Gå til innhold

Lakkering av bremsekallipere Trondheim

Ranger emnet


souji

Anbefalte innlegg

Hei! Nylig kjøpt en BMW 520i. Kunne tenkt meg å lakkere de originale blå kalliperne røde. Personlig har jeg null peiling på lakkering, så jeg ville høre om det er noen her som har erfaring med kalliper-lakkering. Hvor lang tid vil det omtrent gå fra jobben starter til kalliperne er klare for å settes på igjen? Hva er prisantydning for en slik jobb, inkludert lakken, om man skal gjøre det hos et firma? Om noen ville vært interessert i å gjort en slik jobb privat, sleng meg en PM.

1997 BMW 520i

2003 Ski-Doo Summit X 800HO

x 1984 Volvo 360

x 1986 Ford Sierra 2,0iS

"More is more"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt skeptisk til å gjøre det selv uten noe erfaring, men du mener det vil bli bra nok med sprayboks-lakk? Er kanskje ikke området hvor det er mest slitasje på lakken. Kommer forsåvidt ikke til å ha bilen så lenge selv heller.

1997 BMW 520i

2003 Ski-Doo Summit X 800HO

x 1984 Volvo 360

x 1986 Ford Sierra 2,0iS

"More is more"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt en sprayboks før,så klarer du også og lakke de callipperne....

Legg heller flere tynne strøk enn få tjukke....da slipper du renninger (sig)!

 

Vask godt med silikonfjerner,slip de rein for dritt,vask på nytt,på med litt grunning,slipe litt på grunningen,vaske og blåse,så kan du begynne og lakke...

 

Bare sørg for at du får calipperlakk som tåler varme....en egen sprayboks egnet for dette!

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bruke f.eks. Hammerite og påføre med pensel. Holder å bruke et fint sandpapir for å fjerne løs "rust" og matte ned overflaten litt og så rense med f.eks. rødsprit e.l. Så er det bare å pensle i vei, men ikke ha på for mye. Det står på boksen når du kan ha på neste strøk, bør i alle fall ha to strøk, men alle jeg har hørt med sier dette holder lenge. Vet derimot ikke hvilke farger du får i Hammerite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår