Jump to content
Bilforumet.no

Bærumsmann

Bruker
  • Content Count

    339
  • Joined

  • Last visited

About Bærumsmann

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 12/02/1974

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2006
  • Motor (eks 1.6)
    3,0 TDI Q.
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Bærum
  1. Nå kommer vel uansett dette svaret for sendt, men likevel: Dette går fint. Men en ting er hva som står i vognkortet, en annen ting er hva innpresset på felgen faktisk er. Du kan ha en felg med innpress/ET +/- 7,5 ift. det som er oppgitt i vognkortet. Lavere innpress: Felgen kommer lenger ut mot skjermkanten. Høyere innpress: Felgen kommer lenger inn.
  2. Da var dette løst.. Max 2 GB på USB-tilkoblingen som gjelder.. Samme gjelder SD-kort inngangen på spilleren, MEN, her kan man i stedet bruke SDHC kort og dermed ha opptil 32GB.
  3. Hmm, ikke godt å si... Har bedt forhandler sende meg bruksanvisning som manglet. Kanskje jeg blir litt klokere :)
  4. Vet ikke om noen her kan svare, men jeg har nylig fått min nye VW CC hvor jeg bestilte Media In USB, hvor man kan koble til mp3-spiller, USB-minnepenn etc. Problemet er at den fungerer med minnepenn jeg har på 1GB, men ikke med en på 8GB (begge USB 2.0). Noen som vet om det er en begrensning her på hvor stor minnepenn man kan bruke? (Kjenner til at SD-kort inngangen kan ha max 2GB).
  5. Det siste går jo på reklamasjon ift. jobben som er gjort. Men husk også at om du kjøper en nyere bruktbil (som din) fra forhandler, så har du faktisk 5 års reklamasjonsrett fra du kjøper bilen (ikke fra førstegangsreg.). Akkurat hva denne reklamasjonsretten dekker vet jeg ikke, men burde i mine øyne helt klart dekke i alle fall deler av denne reparasjonen. Ville sjekket det med NAF og hørt hva de synes. En p-sensoer vil ikke nødvendigvis bli dekket som reklamasjon på en bruktbil, da den sitter utsatt til, men dette blir noe annet..
  6. Nå vet jeg ikke innpress (ET) på disse, men du kan avvike fra det som er oppgitt i vognkortet med +/- 7,5. Felgen designmessig passer godt på A6, har noen lignende på vinterdekkene og en annen variant av samme på sommerdekkene.
  7. Skal ikke være noe problemer med denne motoren. Det som derimot KAN oppstå, er defekt svinghjul på manuell og noen har hatt problemer med turboen. Kjenner ikke til at sistnevnte er noe utbredt problem, men svinhjul på manuell er relativt vanlig. Noen har også hatt problemer med døråpner, noe med at en vaier e.l. i døren er for kort og kan hoppe av, slik at man ikke får åpnet døra, tror jeg. Sjekke ellers for sinkslipp (små lakkbobler), som gjerne kan komme nederst på dørene og på bakluka. På sikt kan dette sprekke og det dannes rust. Fikk lakkert bakluke og 3 dører på den jeg hadde. Ellers var det lite tull med den, noe med bryteren til det elektroniske håndbrekket. Ville gått for Highline, den har sportsseter og skinn/alcantara som standard. Sportssetene er mye bedre å sitte i enn de som er i comfort-utgaven, i tillegg har Highline en del mer utstyr. Fra -07 modell fikk radiodelen sølvfargede knapper og det hele ser litt mer helhetlig og påkostet ut sammen med alu-panelene. Hos forhandler får du gjerne bruktbilgaranti, i tillegg har du på nyere bruktbiler (som disse) 5 års reklamasjonsrett fra du kjøper bilen. Altså like lenge som på nybil, men så blir det jo et spørsmål hva reklamasjonsretten dekker, om noe skulle oppstå.
  8. 1,8T er en slitesterk og bra motor, men litt lite power til den bilen som du skriver. Derimot er ikke 2,4-literen særlig mye å skryte av heller, rimelig slapp og ikke helt feilfri. 2,5-literen bør du bare holde deg unna. Et fåtall er heldige og slipper problemer, men de fleste har masse problemer med disse. Og selv om kammer er skiftet, så kommer problemet tilbake.. I tillegg er det problemer med tiptronic'en i forbindelse med disse motorene. 2,6 fikk du vel ikke på disse årsmodellene, men frem t.o.m. 1997. Selv ville jeg nok valgt 1,8T men helst med chip, men ikke sammen med automat. Så du kan jo velge, 1,8T tiptronic og forhjulsdrift eller 1,8T quattro med manuelt gir og chip :)
  9. Dieselen er i alle fall "underbar" :) Vet ikke så mye om bensinutgaven, annet enn at det skal være fin lyd og høøøyt bensinforbruk.. Dieselen er fantastisk etter min mening. Det er bra gassrespons (i motsetning til en del 4-sylindrede dieselmotorer), flott lyd og bra drag hele veien. Funker i alle fall utrolig bra med tiptronic. Savner ikke bensinmotor etter dette. Forbruket er ikke av de laveste i klassen, men langt lavere enn 3,2 bensin. Denne utgaven av A6 er også veldig bra kvalitetsmessig. Skal sannsynligvis snart selge min :)
  10. Jepp, kjenner igjen dette, akkurat slik du beskriver. Har også hørt det kan hjelpe med softwareoppgradering, men kunne vært interessant å høre med trådstarter om problemet fortsatt er borte.
  11. Ja, jeg deler jo det personlige synet til kundebehandlere om at A6'n bør ha 6 sylindre :) Har vel hørt litt om koksing på 2-literen, men det er uansett et generelt problem med dieselmotorer som blir kjørt mye på småkjøring slik at motoren aldri blir ordentlig varm. Gjennomsnitt man ofte går ut fra generelt er 15.000 i året, men større og dyere biler har gjerne høyere årlig km. 12.000 er nok det som gjelder for småbiler. Tror de i "rødboka" hos Audi (som de fastsetter innbyttepris ut fra) regner 17.000 km i året på en A6, uten at jeg er bombesikker. Enig i konklusjonen ift. C4 og C5, synes heller ikke C5 er så pen..
  12. Nei, det er bra kvalitet på disse. Hverken motorer, girkasser, luftfjæring e.l. kan sammenlignes med forgjengeren (heldigvis..). Har selv luft på min og er veldig fornøyd. Disse bilene kommer veldig godt ut i div. bruktbilrapporter etc. Det du bør sjekke er om det er foretatt følgende aksjon: Bytte av lister nederst på dørene, ettersom måten disse er festet på kan forårsake rust (usikker om dette også gjelder Allroad-modellen). Ovennevnte medfører ofte at dørene samtidig blir lakkert. Bytte av innstigningslister da det kan komme rust under her pga måten de er festet. Utbedring baklyktene (mulig bare delen som sitter på bakluken), ettersom disse kan gnage på metallet og forårsake rust. Medfører lakkering av bakluke. En annen viktig ting er at det kan lekke fra spylervæskeslangen som går til bakruten, dette kan renne ned på navi-enhet m.m. og bli veldig dyrt. - Alt dette vil jeg tro bør være utbedret på en 2007-2008 modell. Du kan også sjekke for sinkslipp (små bobler) i lakken, gjerne nederst på dører og på bakluken. Ellers kan jeg kommentere: Lavt støynivå God komfort Suveren motor med bra gassrespons og lyd Ikke av de mest drivstoffgjerrige i klassen (ca 0,7 på langkjøring og 1-1,1 på småkjøring) Enkelte synes nærlyset ikke er av de beste (med xenon) Utstyr som absolutt bør være med både for din del og for videresalg: Helskinn eller skinn/alcantara Sportsseter Xenon P-sensorer foran og bak Klima deluxe (stor klima) Stor navi Innsvingbart hengerfeste (mange som vil ha dette og er dyrt å ettermontere) Annet som trekker opp er jo el-seter, Webasto, BOSE, el-bakluke, handsfree osv.. Lykke til!
  13. Vet ikke om dette funger med vag-com, som er enkelt diagnoseutstyr til å lese av feilmeldinger, gjøre eventuelle endringer i div. oppsett ++. Merkelig hvis ikke verkstedet har dette, dette vil jeg tro de bruker i forbindelse med service o.l. Men nå vet jeg jo ikke om du får sjekket km-stand med dette, men kan ikke forstå at det er noe annet kompisen din har. Du får melde deg inn i VW Audi Club Norwegen, så får du garantert hjelp av noen der, flere som har vag-com vet jeg.
  14. Har aldri hørt at C4 og C5 er mye samme bil og jeg er mye inne på forumet til VW-Audi klubben. Da er det jo litt rart at kvaliteten på C4 skal være bedre enn den som kom etter.. Han i Viking sa vel ikke noe om hva slags motor det satt i de C5-modellene han hadde berget? :) Ift. kjørelengde, så har en bil i denne klassen gjerne gått litt lenger enn andre biler, men det er alltid mulig å finne noen med lavere km-stand. 20.000 - 30.000 km årlig er i alle fall ikke uvanlig. Min har gått ca 14' årlig, men det er nok uvanlig. Hvis det er en leasingbil som selges, så skal dette være opplyst. Til den prisen med ok km-stand blir det vel en 2,0 tdi eller 2,4 da? Lykke til med valg av A6 :)
  15. Veldig lite feil på disse, både når det gjelder motor og girkasse og bilen ellers. Jeg sjekket bl.a. her og på VW Audi Club Norwegen og div. bruktbiltester, rapporter etc. før jeg kjøpte min, av samme grunn som deg :) Bare posititve tilbakemeldinger, både fra de som har kjørt bilene som taxi og som har hatt de som privatbiler. Fra -07 ble det en liten endring i interiøret, bl.a. midtkonsoll og paneler rundt instrumenter ble sølvgrått i stedet for mørke grått som på min (kan bli litt mørkt og dystert for noen..). Ift. feil/svakheter så bør du passe på at div. aksjoner/utbedringer er utført: Bak lister nederst på dørene kan det komme rust, dersom dette ikke er utbedret. Innstigningslister skal være byttet ut da måten disse var festet på kunne forårsake rust. Sjekk belegg på kanaler, vanlig at belegget bak forhjulene blir slitt bort da det ikke er noe som beskytter. Bak baklyktene på bakluken skal det være utbedret noe for å forhindre rust, da lyktene ellers kan gnage på metallet. - Alt dette inngår i én aksjon fra fabrikk og gjorde at alle dører og bakluke på min ble lakkert. Ellers har det også vært noe problemer med at det kan lekke fra spylervæskeledningen til bakrute og ned på navi-styreenhet etc.. Dette skal goså være utbedret i en aksjon. Ellers er det svært lite tull med disse og de har to ganger toppet bruktbilundersøkelser i England, mener jeg. 2,7-motoren med tiptronic kan være noe treg i avtrekkeren fra stillestående (hvis du skal forte deg inn i en luke i trafikken), men ikke noe stort problem akkurat :) Lykke til, tror du vil bli fornøyd med valget. Melder du deg inn i VW Audi Club Norwegen vil du også få bl.a. 15% rabatt på service, deler etc. hos Møller, rabatter hos Mekonomen + at du får bladet Autofil i posten. Kan være greit å nevne, i tillegg kan du søke i forumet der og få svar på akkurat det du spør om her :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.