Gå til innhold

Terjes Golf 1 - Langtidsprosjekt

Ranger emnet


Terjeth

Anbefalte innlegg

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Håper det. :)

 

For øyeblikket står bilen på verksted, den skal EU-kontrolleres i morgen. Blir spennende å se hvor lang arbeidsliste jeg får tilbake. ;)

Når jeg får den tilbake blir det montert coilovers for å se hvor lav jeg får den, og om jeg evt må lage en såkalt frame notch for å få plass til drivakslene. Det skal bli laaavt! :D

Blir muligens montering av dekk på felgene i helga, får se hvordan det går. Skal besøke min far som skal hjelpe meg med rustsveising på 3er-Golfen, og da skal jeg kanskje besøke en kompis som monterer dekk.

 

Har litt over ei uke ferie, så det klør i fingrene etter å begynne å skru, men ting blir som vanlig utsatt, forsinket og nedprioritert. Har jeg maks uflaks får jeg ikke gjort noe som helst i ferien.

 

Gleder meg til å se hvordan det blir med senk, felger og nye lykter! :D

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok feil, den ble visst kontrollert. Mulig jeg var tidlig ute.

 

Skal legge ut bilde av kontrollseddelen, men det gikk jo ikke... Hva er det med den nye bilde-opplasteren? Takler jo ingenting av størrelser og dimensjoner...

 

Uansett, fikk beskjed om at det var jordingsfeil i baklysene, hvordan går jeg frem for å løse det?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tenkte å legge inn fra PCn siden jeg ikke husket passordet til 'Bøtta, men jeg kom meg inn nå.

 

Kontrollseddel.jpg

 

Feil/defekt ratt: Har det originale liggende.

Slitt frontvindu: Har "ny" rute liggende.

Utslitte pusserblader: Tror jaggu jeg slår ut håret og koster på meg nye!

Fjernlys, nærlys og parklys: Vil tro det hjelper om jeg kjøper nye pærer og faktisk kobler til lyktene.

Retningslys foran: Har ikke støtfanger, skal montere blinkers rett på stålet, sideblinklys gadd jeg ikke montere før PKK.

Retningslys bak: Har nye lykter liggende, men de er ikke E-merket, vet ikke hvordan det blir mottatt. Time vill sjåvv!

Baklys/stopplys - jordingsfeil: Om noen vet noe om dette, ta kontakt!

Skiltlys og ryggelys: Antar nye pærer gjør susen.

Varsellampe for parkbrems: Var ikke engang tilkoblet pga rensking av interiør.

Farlig rust i gulv venstre foran: Grei sveisejobb, trenger bare stål.

Eksoslekkasje: Blir byttet uansett.

Lydsignal ute av funksjon: Pga. rattet.

Varseltrekant mangler: Jajajajaja.....

Oljelekkasje fra motor: Skjønner ikke dette, har ikke sett noe som helst, hverken svetting eller flekker under bilen. Mulig jeg ikke har kjørt den varm nok, men jeg skal høre med verkstedet ang. dette.

Det ble også notert dårlige bremserør rundt om. Alle bremser skal byttes uansett.

 

Jeg synes det er rart de ikke oppdaget flere feil, som f.eks dårlige hjullager bak og bremser som henger. Eller at det mangler innvendig speil, bakseter og støtfangere. Mulig det ikke er noe krav om de tre siste, men jeg tror ikke det ville gått gjennom en teknisk kontroll. Noen som har synspunkter på dette?

Det eneste som bekymrer meg er jordingsfeilen og oljelekkasjen, resten er bare småtterier egentlig.

 

Skal finne ut hvor mye dette blir kostende, men idag har jeg lyst til å skru senkesett! :D

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt av kontakten for tilhengerlys, kan dette være problemet? Trodde ikke det gjorde noen forskjell om jeg klipte av ledningene, men kan det hende de ligger inntil hverandre og lager trøbbel?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

 

20130602_222237.jpg

 

20130602_222118.jpg

 

Grei strekk:

20130602_222106.jpg

 

20130602_222049.jpg

 

Meeeget fornøyd med hjula, akkurat passe strekk. :D Betalte kun 300,- for montering også. ;)

 

I helga har jeg også holdt på med dette:

20130601_084501.jpg

 

20130601_084509.jpg

 

:)

 

Noen som veit hva det koster for ei ny frontrute forresten? Den jeg hadde liggende hadde begynt og dele seg...

Har ikke forsikring ennå, lønner det seg å tegne forsikring og deretter ta det på egenandelen?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg betalte 1500-2000 i egenandel for å bytte frontrute på delkaskoen. Men du må kanskje ha skilt på bilen før du kan gjøre det? Her er mitt forslag: La frontruten være det siste du gjør. Når du har skilt på bilen kan du alltids «ordne deg» en steinsprut (et lite kakk med en glasshammer?) og få dette dekket på den måten.

 

P.S. På eget ansvar ;)

Sju døgn i veka — alt som hadde blitt gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår