Gå til innhold

Terjes Golf 1 - Langtidsprosjekt

Ranger emnet


Terjeth

Anbefalte innlegg

Mener jeg betalte 1500-2000 i egenandel for å bytte frontrute på delkaskoen. Men du må kanskje ha skilt på bilen før du kan gjøre det? Her er mitt forslag: La frontruten være det siste du gjør. Når du har skilt på bilen kan du alltids «ordne deg» en steinsprut (et lite kakk med en glasshammer?) og få dette dekket på den måten.

 

P.S. På eget ansvar ;)

 

Problemet er at jeg fikk toer-feil på frontrute på PKK, og jeg får ikke skilt på bilen før den er godkjent... :/

 

er slags dekkdim på hvor brei felg? :)

 

Et skudd i blinde, men kan se ut som 195x50x15.

 

Er nok 185/45 på 8jx15". ;)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

So close ;) Hva er det som egentlig er gale med ruten da, siden du får toer-feil? De var ikke så flinke å skrive detaljert på lappen du la ved, «slitt frontrute». Det er et lite område rett i synsfeltet ditt som skal være pent, plettfritt og fri for steinsprut, men ellers så skal terskelen være høy før du ikke får godkjenne en frontrute. Kanskje det er noe du greier å fikse selv, og alternativt kan du jo prøve å få bilen godkjent en annen plass – f.eks. bl.a. ikke hos NAF ;) Varierer veldig hvor strenge verkstedene er.

Sju døgn i veka — alt som hadde blitt gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er veldig slitt og matt i synsfeltet, samt at den er sprukket i høyre hjørne. Sprekken er ikke problemet akkurat nå, men uansett om jeg kommer meg gjennom kontrollen med den ruta, så må jeg ha ny før eller siden. Tenkte å høre med et glassfirma, har flere i nærheten..

 

Har endelig fått hentet hjem bilen fra verkstedet nå, med hjelp av svigerfar. :)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det bli gromt med sorte baklys. :)

 

20130603_192827.jpg

 

Bilen ser jo ikke ut akkurat nå, men tror nok bakenden kommer seg når den får senk, hjul og ny eksos.

 

Prøvde også å rengjøre innmaten til lyktene, og det virker som om det ble bedre, men jeg har fortsatt ikke tåkelys og høyre bremselys. En medvirkende årsak kan være at forrige eier har voldtatt ledningsnettet med strømtyver til ekstra bremselys osv, det var iallefall dårlig kontakt til ene baklyset. Det ironiske er at det ser ut som det er uttak for ekstralys originalt... :shake

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering for kvelden...

 

Har montert coilovers kun bak foreløbig, siden jeg fortsatt venter på nye fjærbeinslager. Prøvemonterte ett av nyhjula med det samme og må egentlig si jeg er litt skuffa over hvor høy den ble. :(

Fortsatt ca 10cm+ fra felgkanten til skjermen, og selv med full tank og alt det som skal monteres bak i bilen tror jeg ikke den blir mye lavere. Tror heller ikke fjærbeina synker sammen så mye mer, men vi får se.

 

Jeg ble i det minste fornøyd med hvordan den ser ut bakfra med sorte lykter og breie felger, synes jeg ser et hint av negativ camber også. ;)

Felgene passer utrolig bra til bilen, både mtp innpress og utseende, men får man egentlig godkjent hjul med for liten rulleomkrets og for stor endring i ET? Vet at det ikke er OK sånn uten videre, men kan man få det godkjent om man evt søker om det?

 

Anyways, noen bilder er på sin plass:

 

20130606_213134.jpg

 

20130606_213141.jpg

 

20130606_213306.jpg

 

20130606_213315.jpg

 

20130606_215255.jpg

 

Det ble akkurat klaring til håndbrekkwirene, spørs om jeg må flytte disse et par mm for å være sikker.

 

Synspunkter?

Vil gjerne få den lavere uten å måtte ta av hjelpefjæra, men det er vel umulig. Eneste alternativet må være å bytte ut foringa mellom fjærbein og karosseri til ei som er tynnere, men det kan jeg også se langt etter, tror jeg...

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det. :)

 

Bilen må bli lavere, men senkesettet er skrudd i bunn og jeg har ikke lyst til å ta ut hjelpefjæra. Mulig jeg prøver bare for å se hvordan det blir. Et annet alternativ er modifisert dempertårn, men det er vel heller ikke lov... :doh

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du camber bak så er det noe som er ALVORLIG feil! er jo bare en rett aksel bak og ikke uavhengig fjæring, da skal det ikke bli noe camber

 

Hehe, var litt ment som en spøk det, i og med at det ser sånn ut på bildene. Har ikke sett ordentlig etter, men tviler på at det er neg camber.

 

Tar du vekk hjelpefjæra går demperene i bunn å da er denperene ødlagte etter 50m

 

Jeg vet, det er vel årsaken til at jeg ikke gjør det.

 

Skal du ha den lavere nytter det ikje med det jolly coioversettet som p&r selger

Kjøp KW :) da blir det jaggu low

 

Nå har det seg sånn at jeg ikke har råd til noe annet enn jolly, som du kaller det, og da ble det slik. Jeg kjøpte Tuningart til toer-Golfen jeg hadde og der kunne jeg ikke skru settet i bunn. Hadde ca 7-10cm med gjenger å gå på når bilen var så lav som den kunne med de hjula jeg hadde.

 

DSC00643.jpg

 

Var lavere denne enn Einseren.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår