Gå til innhold

ABS aus, bryter og div [LØST]

Ranger emnet


JGHines

Anbefalte innlegg

Hei, driver på å reparerer/undersøke div. småplukk på min nye Audi 100. Ett av problemene er ABS-lampen, som lyser. Når jeg derimot trykker på ABS-knappen slutter lampen å lyse. Lampen slutter også å lyse om jeg sperrer diffen bake.

 

Dette er vel ikke helt normalt?

Endret av JGHines
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Hei, tar opp denne tråden fra graven igjen.

 

Sikring til ABS (den som sitter på rele nede ved clutch) er ok. Sensorene har jeg ikke fått sjekket enda, men de kan ohmes slik jeg forstår det? Det må vel nødvendigvis være kabelbrudd som er feilen, siden lampen lyser før jeg i det hele tatt får bevegd på hjulene. Ellers er det kanskje mulig at den berømte elektronikkdelen av ABS-pumpen har tatt kvelden? Har byttet ABS-hjernen under baksetene uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var litt feil i forhold til klemmenr, men kabelfarge stemte, så fikk ohmet sensorene. Tre lå rundt 1kOhm, mens høyre framme var oppe på 160kOhm. Går ut ifra at dette er unormalt og at alt blir i skjønneste orden når jeg skifter denne. Er det mye arbeid å skifte ABS-sensor, og hvor sitter kontakten til sensoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensoren sitter på baksiden av spindelen, kontakten er normalt veldig lett synslig, husker ikke hvordan det er på C4 desverre, men følg ledningen så ser du den :)

 

Sensoren kan være vrien å få ut, men bruk no rustløser av noe slag og prøv å lirk den ut med en tang.

Skulle den knekke er det fram med drillen og ett bor :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har jeg fått orden på ABSen. Det kan dog nevnes at sensoren var helt i orden, problemet var bilens tidligere eier. Tydeligvis har han ikke syntes at ABS er noe særlig, og like godt koblet ut hele kontakten på pumpen framme i motorrommet. Når jeg koblet denne i igjen ble det bare velstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår