Gå til innhold

Hvilke bremserør og bremseklosser???

Ranger emnet


corolla87

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en golf 3 1993mod. Skal bytte ut alle bremserørene og bremse klossene framme,men kom bort i ett lite problem da jeg skulle kjøpe delene.

 

Noen som vet hvilke bremserør jeg trenger? Er en 1993 mod 1.8 bensin.

De mulighetene som er:

 

Med eller uten ABS og med eller uten reduksjonsventil elns.

Fant ikke den føleren for ABS så tror ikke det er det på bilen iallefall.

 

Bremseklossene var ikke bare å kjøpe heller. Var visst 3 forskjellige klosser,noen som vet hva jeg trengen??

 

Håper noen vet dette.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde hatt ABS ville du hatt en (ABS) indikatorlampe på dashbordet, til venstre for lysbryteren, under airbag lampa.

 

Om det ikke er ABS, har du nok lastventil bak.

 

Det er to varianter av skivebremse-calipere. Klossene er lette å se forskjell på.

Og så er det to tykkelser, avhengig av om du har ventilerte skiver eller ikke.

 

For å være sikker, mål diameter på skiva (tipper 256 mm), og se hvordan klossene ser ut.

Så klarer du å se at du får riktig type der du skal kjøpe.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt av ene bremseklossen så den er grei.

 

Hvis jeg bare tar av litt av bremserøret bak og litt framme så må vel de på mekonomen klare å se vel eller går det ikke ann å se forskjellen sånn? Mener å huske noen som sa at den med ventil er nesten dobbel så stor enn den uten? Men er ikke sikker på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er alle bremserørene i størrelse 4,75x0,7mm.

Det du må opplyse om er motorkoden din, er da litt enkere å hjelpe, samt fortelle om du har ventilerte bremseskiver eller ikke og diameteren på disse.

Om du har lastventil eller ikke finner du ut på 10 sekunder ved å ta en kikk under bilen ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har uventilerte skiver så er de nok i størrelse 239x12 mm og bremseklossene framme har da delenummer 1H0 698 151.

 

Lastventilen ser ut som på bildet under og er festet mot karosseriet med en fjærmekanisme ned til bakakselen. Finnes i en type for biler med skivebrems, en annen type om trommelbrems.

1H0612151C.jpg

 

Limer med noen linker der du ser rørene samt lengdene på de :)

 

http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=vw&t_id=26948&added_=VOLKSWAGEN%20Golf%201993%20%CA%EE%EB%E5%F1%E0,%20%D2%EE%F0%EC%EE%E7%ED%E0%FF

 

http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=vw&t_id=26938&added_=VOLKSWAGEN%20Golf%201993%20%CA%EE%EB%E5%F1%E0,%20%D2%EE%F0%EC%EE%E7%ED%E0%FF

 

http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=vw&t_id=26939&id_pic=41274

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det viste seg at den ikke har abs, og ventil på bremserørene bak. Klossene tok jeg bare av også fant vi noen som var like. Hadde tre varianter til samme motorkode så fant ut at det var lettest :) Pluss at det var ulike klosser på innsiden og utsiden av skiven.

 

Kan være greit å vite hvis noen har lik bil og skal bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår