Gå til innhold

Stian's Manta V12 Twin Turbo!

Ranger emnet


StianØverland

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

aner ikke hvem sprut jeg skal bruke, jeg må ha noe jeg kan få godkjent. så håper på å få noen innspill fra noen som har gjort lignende prosjekter før.

 

jeg skal mest sansynlig bruke 2 turbonetics vanessa, fra hurrycane serien. 96 ar

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke hvem sprut jeg skal bruke, jeg må ha noe jeg kan få godkjent. så håper på å få noen innspill fra noen som har gjort lignende prosjekter før.

 

jeg skal mest sansynlig bruke 2 turbonetics vanessa, fra hurrycane serien. 96 ar

 

 

Hvorfor 2 stk? Har du sjekket compressormapet på denne turboen? Jeg har prøvd å søke litt nå uten å umiddelbart finne noen, men kan ikke helt forestille meg at det er noen fordel med 2. Spesielt ikke om du skal kjøre med så lav effekt. Du risikerer å havne på et fryktelig inneffektivt område på turboen, og i tilegg få et unødvendig turbolagg.

Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg at en turbo med et 78 hjul er særlig glad i +- 20 lb/min på 1,3/1,5 i pressure ratio.

Alfa Romeo Giulietta -84 prosjekt

Alfa Romeo GTV6 -85

Alfa Romeo GTV6 -84 corsabil

Alfa Romeo 75 QV -91 bruksracer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke gått inn i tekniske detaljer på turboen, men har en bekjent som har brukt 1 stk på en e36 325 ca 260hk) og det fungerte bra. derfor tenkte jeg dobbelt så stor motor, dobbelt så mange turboer.

 

har du noen andre anbefalinger ? virker som du er rimelig terpa på det her :)

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 kanskje viktigste tingene ved turbokonvertering er matching opp imot kompressormap og ønsket effekt og antatt trykk man lander på (ca trykk), samt justeringsmulighet av tenning og bensinmengde.

 

Motoren din vil trolig "lett" gi 450 hk ved en halv bar trykk, trolig gir den bortimot 500.

 

En T76 turbo ser ut til å kunne matche deg ganske godt fra 400 til bortimot 1000 hk (i teorien). Så det er ikke usannsynlig at Hurricane vanessaen også er med et stykke opp. Og med dobble kulelagere så spoler den sikkert fort.

 

http://www.squirrelpf.com/turbocalc/

http://www.megamanual.com/index.html

http://www.megamanual.com/v22manual/mturbo.htm

Alfa Romeo Giulietta -84 prosjekt

Alfa Romeo GTV6 -85

Alfa Romeo GTV6 -84 corsabil

Alfa Romeo 75 QV -91 bruksracer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 kanskje viktigste tingene ved turbokonvertering er matching opp imot kompressormap og ønsket effekt og antatt trykk man lander på (ca trykk), samt justeringsmulighet av tenning og bensinmengde.

 

Motoren din vil trolig "lett" gi 450 hk ved en halv bar trykk, trolig gir den bortimot 500.

 

En T76 turbo ser ut til å kunne matche deg ganske godt fra 400 til bortimot 1000 hk (i teorien). Så det er ikke usannsynlig at Hurricane vanessaen også er med et stykke opp. Og med dobble kulelagere så spoler den sikkert fort.

 

http://www.squirrelpf.com/turbocalc/

http://www.megamanual.com/index.html

http://www.megamanual.com/v22manual/mturbo.htm

Alfa Romeo Giulietta -84 prosjekt

Alfa Romeo GTV6 -85

Alfa Romeo GTV6 -84 corsabil

Alfa Romeo 75 QV -91 bruksracer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta deg en prat med e30big her inne, han vet nok det meste om slike motorer og vet garantert hvilke turboer som blir bra til ditt bruk :-)

 

hehe, ja han gjør nok det :) fulgte nøye med når han bygget e34'n :) sinnsyk bil!

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår