Gå til innhold

Noen gode historier ?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Man har jo sett via forum og omtaler, skrekkhistorier om Voyagerdieselen og defekte automatbokser osv. Jeg har ikke hatt noen nevneverdige problemer med min 97 mod. diesel og etterlyser derfor noen skrytehistorier og hvilke gode råd den enkelte voyagereier har benyttet for å unngå problemer. Også gode råd i etterpåklokskapens ånd. Det må da finnes en og annen solskinnshistore også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytt riktig olje på dieselen. Benytt en seig/tykk motorolje. Så motoren klarer å opprettholde trykket.

Har man for tynn olje, så klarer ikke oljepumpa å opprettholde trykket, og du får registerras. Gjelder 96-99 modellene. Etter dette fikk de drev istede for kjede. Men riktig olje er likevel å foretrekke. Oljeskift med filter hver 12k km. (Jeg brukte en olje fra Kendall, men kan ikke huske hvilken viskositet, kan sjekke opp dette.)

 

På automat kassa til bensin utgavene 2,4 3,3 og 3,8 (kun US) bør man bytte olje og oljefilter pr 48k km, eller tidligere. Bytte til riktig olje, og ta en god titt på endedekselet på automatkassa når man bytter dekk. Er det veldig rustent eller det er så mye som en oljedråpe i underkant, bestill nytt deksel og få byttet dette sporenstreks.

 

Dette er 2 gode råd som kan redde mange biler fra dyre overhalinger. Registerras koster fra 25-35k å reparere.

Automatkassen er sikkert noe i samme omr.

 

-Thelle-

Chrysler Voyager 3,3L V6

Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^)

Thelle.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Benytt riktig olje på dieselen. Benytt en seig/tykk motorolje. Så motoren klarer å opprettholde trykket.

Har man for tynn olje, så klarer ikke oljepumpa å opprettholde trykket, og du får registerras. Gjelder 96-99 modellene. Etter dette fikk de drev istede for kjede. Men riktig olje er likevel å foretrekke. Oljeskift med filter hver 12k km. (Jeg brukte en olje fra Kendall, men kan ikke huske hvilken viskositet, kan sjekke opp dette.)

 

På automat kassa til bensin utgavene 2,4 3,3 og 3,8 (kun US) bør man bytte olje og oljefilter pr 48k km, eller tidligere. Bytte til riktig olje, og ta en god titt på endedekselet på automatkassa når man bytter dekk. Er det veldig rustent eller det er så mye som en oljedråpe i underkant, bestill nytt deksel og få byttet dette sporenstreks.

 

Dette er 2 gode råd som kan redde mange biler fra dyre overhalinger. Registerras koster fra 25-35k å reparere.

Automatkassen er sikkert noe i samme omr.

 

-Thelle-

 

 

Tillater meg en liten rettelse. :)

 

Dieselmotoren hadde kjede på 96-97 mod. Fra 98 ble det drev på registeret som de hadde frem til 95.

 

Anbefalt olje til disse motorene er 15w40 mineralolje.

 

Fra 2001 ble det ny motor,også dette en VM-motor (italiensk produsent) det er da reim på denne utgaven.

 

Har man 97 mod og får kjedehavari kan det settes inn motor fra 98,det er stort sett plug´n play. 96 mod kan også bygges om,men noe mer styr.

 

:)

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår