Gå til innhold

Thelle

Bruker
  • Innholdsteller

    117
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Thelle

  • Bursdag 06/15/1981

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bilen, bikkja og kona
  • Modell (eks S4)
    Voyager SE 3,3L
  • Biltype (eks Audi)
    Chrysler
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Grosist
  • Motor (eks 1.6)
    3,3L V6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Byttet stereo enhet, felger
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Website URL
    http://thelle.org
  • Bosted
    Billingstad

Thelle's Achievements

  1. Hei, Hvor får jeg laget mellomaksel i oslo omr. Skal ha en mellomaksel for en E36M med E46M motor i. -Thelle-
  2. Har nå solgt denne bilen. Så nå skal jeg kose meg med min 3.3L benisn istede. Håper den byr på færre problemer i fremtiden ;) Får passe på å behandle den godt. -Thelle-
  3. Benytt riktig olje på dieselen. Benytt en seig/tykk motorolje. Så motoren klarer å opprettholde trykket. Har man for tynn olje, så klarer ikke oljepumpa å opprettholde trykket, og du får registerras. Gjelder 96-99 modellene. Etter dette fikk de drev istede for kjede. Men riktig olje er likevel å foretrekke. Oljeskift med filter hver 12k km. (Jeg brukte en olje fra Kendall, men kan ikke huske hvilken viskositet, kan sjekke opp dette.) På automat kassa til bensin utgavene 2,4 3,3 og 3,8 (kun US) bør man bytte olje og oljefilter pr 48k km, eller tidligere. Bytte til riktig olje, og ta en god titt på endedekselet på automatkassa når man bytter dekk. Er det veldig rustent eller det er så mye som en oljedråpe i underkant, bestill nytt deksel og få byttet dette sporenstreks. Dette er 2 gode råd som kan redde mange biler fra dyre overhalinger. Registerras koster fra 25-35k å reparere. Automatkassen er sikkert noe i samme omr. -Thelle-
  4. "Update:" Har tatt alle plugger til dyser, solenoidventil, dieselstyring osv fra hverandre, blåst dem rent og satt dem inn med noe som skal hindre korridering og øke ledeevnen. Og det ser ut til å løse problemet. Håper jeg da. -Thelle-
  5. Har bytta dyse nr1 med nål-sensor. Dette hjalp ikke på problemet. Får ikke lest av feilmeldingene. Men håper på å få gjort dette så fort som mulig. Motoren fortsetter å hoste, harke, hoppe og sprette. Noen som har noen andre ting jeg burde sjekke ut? -Thelle-
  6. Alle lyktene passer om hverandre, fra 96-2001. Også de amerikanske passer på den europesike modellen. Men amerikanske lykter har blink- og parklys i samme pære, og må derfor bygges om noe. -Thelle-
  7. Tja, må vel regne med at den drikker ca 0.8-0.9 på mila. Min 3.3 drikker 0.9-1.1 på mila. Kjørte ikke 2.4 noe særlig. Så målte aldri noe forbruk. Den har 150hk, men er ikke voldsomt sprek. -Thelle-
  8. På de første modellene (96-99) av det skallet var det en del problemer med automat kassa. Det som er viktig å gjøre er å bruke riktig olje, og kanskje bytte den oftere enn det som står som anbefalt i serviceboka. Det er endedekseslet som gir etter ved sterk varme som kommer av dårlig olje/tett filter. Den har ett felt midt under "b-stolpen" som ruster i kanalen KUN på venstre side. Evt feil bruk av garasjejekk fører til rust i kanaler. Hjulbuene bak ruster. lenkestagene går ofte, men de er relativt billige og enkle å bytte. Bremsebåndene på bremsetromlene bak har en tendens til å henge seg opp ved lengre parkeringer. Parkbrems bruker samme bremser som fotbremsen. Ellers er det ikke mye negativt å si om disse bilene. Solgte akkurat en 2,4 automat. Bygger opp en fin 3.3 automat med alt for tiden. -Thelle-
  9. Har pratet med min medhjelper nå, og han synes det var ett hett tips. Så skal se om jeg finner en dyse med måler så snart som mulig. Har muligens en jeg kan ta av en motor vi har liggende. Det er ingen problemer med kontakten, den er tight og fin. Det er heller ikke smeltet noe isolasjon på noen av de to ledningene. Så kan jo være selve målersensoren som er gåen. -Thelle-
  10. Kjedet og det som må byttes på disse bilene er byttet 3 ganger pga ras. Den er timet riktig. Skal sjekke dysekontaktene, takker for tipset. Det har ikke noe med bremsene å gjøre. Dette er ikke automatgir. -Thelle-
  11. Dieselpumpen er elektromekanisk (om man kan bruke det ordet), den får styring fra styreenheten, men drives rundt av registerkjedet. Så om motoren går rundt, så SKAL dieselpumpen gi diesel til motor. Men dette med batteribytte kan vise seg å gi store ringvirkninger på elektronikken. Om jeg gir starthjelp eller går helt tom for strøm, er bilen helt tullete noen dager i etterkant. Dørene låser seg uten at jeg bruker nøkkel/alarm, og nye elektriske feil dukker opp noen i løpet av noen uker. Så du må være litt forsiktig med hvordan du behandler batteriet ditt heretter. -Thelle-
  12. Litt gammel tråd, men jeg har ett lignende problem på min diesel. Da ble jeg anbefalt å bytte instrumentpanel. Dette skal vist hjelpe på slike problemer på bensin utgaven. Men dette gjorde ingen ting for min diesel. :/ Mitt problem er at den nykker/rykker når man ligger en stund på samme turtall, evt skal belaste motoren ved start i kryss, bakke eller axx ut på motorvei el. Altså ett "fuelcut-problem" på denne dieselen :( -Thelle-
  13. Har det samme problemet på min 2,5TD. Jeg har byttet hele bryterpanelet, men den samme feilen fortsetter. Lyset går kanskje på, men det hopper mye av og på. Jeg har også byttet instrumentpanelet, men heller ikke dette hjalp. Så jeg tror det er noen ledninger eller noen problemer med kontaktene på bodymodulen. -Thelle-
  14. Det skal stå en anvisning på tverrbjelken rett foran der viftereima skal på. -Thelle-
  15. Disse kassene har en tendens til å slure om filteret er tett og oljen er gammel. Ett problem som oppstår da er at den blir veldig varm, og da gir endedekselet på kassen opp. Og den slipper fort olje, etter en liten stund. Og da ryker kassa. Har ikke automat nå, men skal bytte fra diesel til bensin automat, og den slet med litt sluring i motbakker. Men dette blir bra med ny olje og filter på kassa. -Thelle-
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår