Gå til innhold

Hvilket billigdekk er best?

Ranger emnet


opelduude

Anbefalte innlegg

Må ha 4 nye dekk på mine sommerfelger 225/45/R17. Har veldig lite lyst til å betale 4000 kr for 4 dekk + montering med lærlinglønn. Så jeg tenkte jeg skulle gå for et billigmerke. Jeg regner med at det en grunn til at de er billige, men det finnes vel noen merker som skiller seg ut? Har sett litt på nankang. Har googlet det og ser at de slites veldig fort. Noen som har noen anbefalinger?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I siste utgave av Autofil så var det flere billigdekk som kom godt ut i test, Nankang, Hankook, Linglong og Barum om jeg ikke tar feil.

Imidlertid så er 4000,- for fire dekk i den dimensjonen du nevner langt fra dyrt ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er ganske breie dekk og ganske lav profil, men når jeg har utbetalt 8000 pr mnd så blir 4000 mye :P

Skulle ønske det fantes en mellomting. For eksempel 700 kr pr dekk, et dekk som er midt på treet, trenger ikke akkurat noe voldsomt for å kjøre på e6-en hver dag i 80-90 km/t

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo egentlig det samme hva jeg gjør da.

Billigdekk: kjøre de i en sesong, kanskje to om jeg har flaks.

Dyre dekk: Ha de i 3 sesonger kanskje 4 nå som jeg har hatt 4-hjulskontroll. Også litt tryggere på vått føre, det er jo noe å tenke på.

 

Blir jo samme prisen uansett tilsammen.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Dekk med lav treadwear slites fortere men henger bedre på veien.

Stort sett så er det slik at dekk som "henger" bra på veien slites fortere enn dekk med mindre bra grep (og hardere gummiblanding). Dette gjelder stort sett om dekkene er dyre eller billige.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får grave dypt i lommeboka og kjøpe noe brukbart, tror jeg går for det. Får heller låne et par lapper av mamma og pappa og betale tilbake når jeg får litt overskudd :P

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med Nankang NS-II, støyer litt mere enn ønskelig, og er ikke verdens beste på vått, men funker egentlig bedre enn forventet til prisen.

Jeg handler kun disse om jeg skal ha lavprofil-dekk, syns jeg får bra for pengene og bilen sitter brukbart på veien.

Billigdekk slites litt fort, gjør de ikke det er de så harde at jeg ikke vil ha dem uansett.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår