Gå til innhold

Flytting av tråder fra 'Teknisk'

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg la ut en tråd i "Teknisk" her på forumet.

Tråden ble kjapt flytta til "VW-Touran".

Selv om det omhandler ett merke eller what ever, hva er det som egentlig får lov til å ligge i tenkisk hvis alt som er merkespesifikt blir flytta før en rekker å blunke?

 

F.eks, den tråden jeg la ut, den er det garantert ikke alle som vet hva "svaret" er på.

Nå, kan jeg vel egentlig regne med å ikke få svar på den heller(?) siden den er flytta til "Touran" forumet, sjangsen for å få svar på en slik tråd er vel nettop i "Teknisk"?

 

Jeg har, gjør og kommer alltid til å mene og poste en teknisk tråd i "Teknisk", uansett om jeg spesifiserer merke i tittel eller innlegg.

 

Jeg drar heller ikke alle moderatorer under denne kammen, for jeg her opplevd at tråden blir liggene til den har fått nyttig svar, eller at moderator har svart på tråden å deretter flytta den.

 

Bare en tanke som _jeg_ mener alle moderatorer burde praktisere.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt litt på spissen, siden jeg ser flere tenker som deg og poster mye på "Annet bilrelatert" eller "Teknisk", så kan man jo bare legge ned bilmerker og kun ha disse to forumene? Legger merke til at noen ikke aksepterer at det drøyer eller blir dårlig respons (hvilket forøvrig er beklagelig), og nærmest konsekvent poster på disse to forumene. Ser og at om trådtittelen er god og innholdet/spørsmålene bra eller interessant, så får man respons selv om det er postet på "DeLorean", "Truck chit chat" eller andre lite aktive forum.

 

Teknisk er ment for generelle tekniske spørsmål/diskusjoner som ikke sorterer inn under noe spesifikt bilmerke. Den ene moderatoren på Teknisk er forøvrig og moderator på VW. Faktisk er det to moderatorer på VW som pløyer gjennom og svarer der de kan/har tid. Dessuten er det en god del faste brukere som leser/svarer på tvers av merkespesifikke spørsmål, og gjerne ser tråder gjennom "nye innlegg" etc.

 

Jeg ser logikken din, forøvrig...men håper du respekterer fordringene/policyen vi har lagt, og husker at om alle tenkte som deg så blir det jo ikke akkurat mer aktivitet/respons under merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesper. Om du vil ha en å skylde på så kan jeg opplyse at jeg er "synderen". Om du leser helt øverst på Teknisk forum så står det følgende: Teknisk, teori og praksis. Her han du diskutere generelle biltekniske spørsmål. Tråder knyttet opp i mot biltype vil bli flyttet til respektive merkeforum. Så beklager, jeg flyttet derfor tråden din til der den hører hjemme, da i tråd med policyen som "henne" henviser til. Denne for å oppnå ryddighet og struktur, noe som forenkler senere søk under bilmerke og modell, akkurat slik som vi vil ha det. Jeg har sittet i dagesvis og flyttet mer enn 2000 tråder fra teknisk forum og over til der de egentlig skulle ha vært postet i utgangspunktet. Jeg er derfor påpasselig nå og flytter feilpostinger etter hvert slik at dette ikke sklir ut.

 

Når det gjelder tråden din så kan du finne mange med lignende problemer om du tar et lite søk. Søk under VW eller bilmodell, noe som fungerer utmerket om alle poster trådene under riktig forum ;) Om du skal lese ut feilkoder så kan det være lurt å gjøre dette mens feilen er der, ikke stoppe motoren i mellomtiden. Å komme med noe konkret svar på hva som er feil er umulig, lekkasje på vakuumslanger, defekt turbo, koksing og feil på styringen til turboen potensielle feilkilder.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem for mange er at forumet er oppdelt i veldig mange kategorier, for f.eks VW/Audi/Seat er det en haug med underforum for hver bilmodell og generasjon av denne.

Det er imidlertid veldig mye som er felles for (nesten) alle modeller i en generasjon, så som motor.

En som er så uheldig å ha f.eks. en Seat Ibiza poster pliktskyldig i rett underforum, og blir kanskje ikke lagt merke til, selv om bilen har det meste til felles med bl.a VW Golf og Polo.

 

Jeg skulle ønske man kunne hatt mye færre kategorier.

Se på f.eks. VW-Audi forum, der er alt teknisk (som da angår VW/Audi) under en felles kategori og ser ut til å fungere utmerket.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt feil å sammenligne Bilforumet med VACN, men skjønner godt hva du mener. Vi har fått en ny 'knapp' for nye innlegg og en for ubesvarte tråder. De som bruker disse knappene aktivt fanger opp slike eksempler som du henviser til. Det er opp til forumbrukerenes egen interesse om de vil få med seg det som skjer og evt. hjelpe med å svare (noe du er flink til) :) Jeg rekker ikke over alt, og det er heller ikke alt jeg vet svaret på. Trenger derfor hjelp fra alle :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva både Quattro73 og henne mener utmerked godt, å skjønner att prosedyre er prosedyre.

Jeg jobber på flyplass så er godt kjent med prosedyrer :)

 

Men, til tider må prosedyrer kunne "justeres" på i noen tilfeller, å det jeg mener med det er at jeg syns tråder som er tekniske burde få en liten sjangs (12/24/36 timer, eller hva det måtte være) til å kunne bli oppdaget i teknisk før den blir flyttet :)

Jeg er også for at en Touran tråd bør ligge i VW-Touran og ikke ligge i teknisk, men jeg regner med at de fleste (sikkert moderatorere også) vil mene at tråden jeg postet er teknisk, å da burde få ligge i teknisk x anntall timer, eller til den fikk ett fornuftig svar :)

 

Quattro73; Jeg var ikke ute etter å klage på en moderator, jeg bare ville forklare noe jeg opplever som en "bagatell" :)

Jeg skjønner at tråder må flyttes, endret etc. for at forumet skal holdes ryddig, men det er bare det at jeg har opplevd (og sett) at tråder som er bitt postet i "bilmerkeforum" med ett spm. som antagelig hadde fått ett svar i løpet av noen timer under "teknisk" men har blitt liggende ubesvart og med minimalt med visninger i lengere tid.

 

Jeg har konsekvent postet en tråd under teknisk uten å nevne bilmodell eller merke engang, kun for at den ikke skulle bli flyttet med en gang (Beklager dette, og til opplysning; det er lenge siden :) )

 

Men, for å gjøre jobben deres lettere, skal jeg begynne å poste riktig, og beklager feilposten og irritasjonen overfor moderatorene, som gjør en god jobb med å holde det ryddig her på forumet :)

 

henne og Quattro73, takk for gode svar på hvorfor dere gjør som dere gjør :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro73 var innom det, men en viktig grunn til oppdeling er å gjøre søk enklere. Tror om alle hadde skrevet gode trådtitler og lagt på tags hadde generelle forum fungert greit, selv om de ved mye trådpostinger kom fort i bakleksa. Nå er det engang sånn at mange har greie trådtitler, men daglig smugredigerer jeg alene opptil 10-20 trådtitler. Eksempler som 'olje', 'feil', 'girkasse' etc gjør ikke det enklere for hoveddelen av brukere, som kommer inn via Google. Med det sagt er det veldig bra med tilbakemeldinger fra våre faste brukere, SELV om det kan føles som forslag nedstemmes. Vi ønsker jo å ha det brukervennlig og overfor de som regelmessig er innom. Så ikke slutt å si meningene deres! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår