Gå til innhold

Bruker du "pysestrikken"???

Ranger emnet


Yoneck

Bruker du beltet?  

315 stemmer

  1. 1. Bruker du beltet?

    • ALLTID
      279
    • Kun på lange turer
      25
    • Aldri
      8
    • Err'u heeiiilt schprængt?? Selvfølgelig ikke
      4


Anbefalte innlegg

Originally posted by Bauer

Jeg bruker alltid belte! Uten beltet føler jeg meg "naken" i bilen.

Hater å kjøre med jakke under beltet, men da går jakka før beltet!

 

I en Suzuki Alto så har nok ikke belte den store sikkerhetseffekten... se opp for katta!!

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by RS2

Jeg kan jo si det slik hadde jeg ikke brukt det hadde jeg ikke sitter er å skrevet dette.

 

Har reddet livet mitt 2 ganger

 

Til dere som ikke bruker belte. Dere må være de største idiotene jeg har hørt om. Du vet faan meg ikke når ting kan skje. Her vet jeg veldig godt hva jeg snakker om

 

Jeg vet også veldig godt at jeg har kollidert to ganger... begge ganger uten stroppen og det gikk helt flott! Hadde faktisk fått mer skade med stroppen på, for da ville jeg knerta trynet i rattet!

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoTore

 

Jeg vet også veldig godt at jeg har kollidert to ganger... begge ganger uten stroppen og det gikk helt flott! Hadde faktisk fått mer skade med stroppen på, for da ville jeg knerta trynet i rattet!

 

ja man kan jo være heldig på den måtten også men da har du flaks. Jeg har ruller rundt som alle vet og hat 80 km i veggen med en Golf MK1. Reddet begge disse gangene. Syntes også ay jeg slir mer rundt i settet uten belte

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belter er konstruert for å hjelp i frontkollisjon, i de fleste andre tilfeller er det vilkårlig om det hjelper eller ikke.

 

Men hvorfor faen er det ikke samme sikkherheten i en vanlig bil, som i en rallybil? De bilene er jo helt overlegne når det gjelder sikkerhet!!

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Belter er konstruert for å hjelp i frontkollisjon, i de fleste andre tilfeller er det vilkårlig om det hjelper eller ikke.

 

Men hvorfor faen er det ikke samme sikkherheten i en vanlig bil, som i en rallybil? De bilene er jo helt overlegne når det gjelder sikkerhet!!

 

blir dyrere å produsere..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Belter er konstruert for å hjelp i frontkollisjon, i de fleste andre tilfeller er det vilkårlig om det hjelper eller ikke.

 

Men hvorfor faen er det ikke samme sikkherheten i en vanlig bil, som i en rallybil? De bilene er jo helt overlegne når det gjelder sikkerhet!!

 

Begge mine var forsåvidt frontkollisjoner... den ene gangen på skrå inn i et autovern, andre gangen i ræva på bilen foran (traff med høyre hjørne...)

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoTore

I en Suzuki Alto så har nok ikke belte den store sikkerhetseffekten... se opp for katta!!

Vel, en moderne bil er laget slik at karosseriet skal absorbere bevegelsesenergi ved krasj. Når bilen blir trykket sammen hjelper det deg ved å ta litt av støyten og bremse deg ned. Selvfølgelig vil du ikke at bilen skal trykke seg for MYE sammen. Men det er bedre enn å sitte i en panservogn som tåler alt, og lar DEG ta all støyten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoTore

 

Jeg vet også veldig godt at jeg har kollidert to ganger... begge ganger uten stroppen og det gikk helt flott! Hadde faktisk fått mer skade med stroppen på, for da ville jeg knerta trynet i rattet!

 

Hvis du knerter trynet i rattet mens du har på deg belte, må du sitte like langt fremme som ei 70 år gammal kjerring på 140cm.

Mange jeg kjenner som påstår at du blir mer skadet om du har på deg beltet, er mye den holdningen enda!

Trygg trafikk osv burde brukt f.eks den videoen som va på forumet med han mannen som endte opp med hodet ut av bakvinduet da han kræsjet, DET er tiltak som hadde virket

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mad_Maxx

 

Hyggelig å se at vi har folk under 16 år med oss her på forumet og! :D No offence, men du er en dust. :)

 

Bruker seff beltet, skulle bare hatt 4 punktseler, så ser det til og med tøft ut..

 

Heller pyse og levende enn tøff og dau......;)

 

Du bomma med 30 år. :cool:

Proff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den såkalte "feigis reima" redda livet mitt en søndag kveld kl. 00.13 i 2000, har alltid brukt belte og har tenkt å fortsette med det till the bitter end.. !

 

Som ordtaket sier, "Pain is temporary, Glory is eternal" , men jeg har aldri skjønt hva som er så masse "glory" med å ikke bruke beltet?.

 

Jeg blir ofte betenkt når jeg sitter å ser på "akutten" på discovery, man ser trafikk skadde som ryr inn med ufattelig smerter & slikt , fy faen det er for jævlig..

 

Min erfaring er at det er tøft å kjøre fort helt til det motsatte er bevist, det som er så tragisk er at det i de fleste tilfeller må læres the hard way.. man får lappen, blir verdens mester å havner i grøfta, typiskt. Heldigvis lærte jeg før jeg fikk lappen og det er jeg glad for!

 

Bruk belte!

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår