Gå til innhold

Forstilling , 2.0 VS 3.0

Ranger emnet


Bændik1988

Anbefalte innlegg

Det passer fysisk, men det er forskjellige dempere, fjærer,øvre gummibuffert, og ikke minst bremsene hvis delene kommer fra en pre.98 mod. Eneste som er likt er vel spindelen og øvre fjerbenslager....

Alle opplysningene fra GM norge :)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

98mod? Det er vel B omega du snakker om her. Forklarte meg litt dårlig , men opel omega 3000 er en A omega. det er også delebilen (såklart)

Skjønner at bremsene er mye dårligere på 2.0 enn på 3000 , men bruker jo de som står på 3000'en :)

 

Mener fjørbeinet er prikk likt , men det jeg er redd er at bilen blir forjævlig lav.. eventuelt at demperne å fjærene ikke klarer å gjøre jobben når en rekke 6 veier x-antall kg mer enn en liten rekke 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men det er to typer understell på Omega A, stasjonsvogna fra 91.mod. kunne leveres med 6'er understell for økt nyttelast. Uansett vil dette passe om hverandre. Bilen vil bli litt lavere, men ikke så mye. Men både fjerene og dempere er mykere, så du vil merke det under kjøring.

Hadde en 93 omega, med forsterket understell, og for å få den til å bli fin å kjøre, monterte jeg støtdempere til 3.0 24V fra sachs. Ble en helt annen bil å kjøre en med de orginale sykkelpumpene som står på 2.0 :)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører me 2liter fjørbein på min 3,0, funker fjell men er ikke noe å komme fort inn i svinga me, blir veldi mjuk å hompete da disse ikke er beregna for verken samme krefter eller tyngde, anbefaller deg vertfall å bytte over fjerene fra di gamle demperne, men du bør på sikt skaffe deg orginaldempere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.opel-deler.no/omega_a/contents/no/d187.html

 

Her har de nye dempere til 948,- stk forran +mva. C26Ne Er å R6 så vil være like som til c30ne og c30se.

 

Sjekk å ut http://www.carparts.no da de bruker være billigere, men sida var nede nå når jeg skulle se etter.

Nytt er nytt!!!

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå står bilen min nedpakket i presenning, nymotens vinterlagring :P eller noe. skal bynne me diverse vedlikehold te sommern for å få skilt på den, runde hjulbuer. turbo. lakking. muligens senking. få tak i svart 24V delskinninteriør. eksos og diverse jeg måtte komme på etter kvert :) så tror ikke du får sett den enda. åsså er de litt flaut å kjøre rundt i en cameleonlilla opel :P føler deg ikke sæli matcho me en 3.0 alikevell da ass :P hehe til høsten kansje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår