Gå til innhold

Bændik1988

Bruker
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Bændik1988

  • Bursdag 06/10/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Aure kommune , nord møre.

Bændik1988's Achievements

  1. har snakka litt med carparts , de sleit med å få tak i vannpumpe , kom på nesten 2000kr det. Men tok ei fra en Opel omega d23tic. Blir bestilt ny(e) demper(e). Mest sannsynlig fra opel-deler.no Takk for hjelpa folkens! : )
  2. Du får jo kjøpt splitter nye kanaler.. Like greit det om du først skal kåste på.. Jeg skal sveise inn runde hjulbuer på min omega 3000 i påska. Bruker framskjermer fra omega a.
  3. Gjelder en omega a , 1987mod. Motor kode er C30NE/LE mener jeg. Pumpe fra følgende bil passer. Før 94mod , opel 2.6(husker ikke motor koden) Senator 3.0 omega 3.0 omega diesel. Dette haster litt å hvis noen har peiling på hvilke biler man kan ta vannpumpe fra til en Omega 3000 så er det bare å rette meg om jeg kommer med feil info , eller tipse om det er flere muligheter. Kan nåes på tlf 45 42 78 56
  4. Spørs det ja. Takk for nyttig info :) sparer meg masse arbeid. off topic men , gidder du å poste bilde av bilen din? Artig å se andre omega 3.0. Spes siden jeg ofte er i nærheten av molde :P
  5. Fin info du kommer med synes jeg , takk for det! :) Det som er saken er at en ny demper kosta (etter det jeg har funnet ut) 1700kr. Litt i meste laget i mine øyne. Kunne jo brukt fjørene fra 3.0 da. Det burde vel hjelpe litt,eller?
  6. 98mod? Det er vel B omega du snakker om her. Forklarte meg litt dårlig , men opel omega 3000 er en A omega. det er også delebilen (såklart) Skjønner at bremsene er mye dårligere på 2.0 enn på 3000 , men bruker jo de som står på 3000'en :) Mener fjørbeinet er prikk likt , men det jeg er redd er at bilen blir forjævlig lav.. eventuelt at demperne å fjærene ikke klarer å gjøre jobben når en rekke 6 veier x-antall kg mer enn en liten rekke 4.
  7. Er det mye forskjell på 2.0 fjørbein (komplette) i forhold til 3.0? Tenkte på muligheten for å prøve 2.0 delene på en 3.0.
  8. Finnes det noe annet enn orginalt? Ser ikke sånn ut men mulig jeg leiter på feil plass?
  9. Vet hva torx er , hehe :D Men nei , er umbrako ja. Bare rart at 8mm umbrako er for liten , for 9mm er nok for stort , om ikke neste størrelse er 10mm? Sveiser fast 8mm nøkkel i bolten , da må den slippe :)
  10. Vet hva torx er , hehe :D Men nei , er umbrako ja. Bare rart at 8mm umbrako er for liten , for 9mm er nok for stort , om ikke neste størrelse er 10mm? Sveiser fast 8mm nøkkel i bolten , da må den slippe :)
  11. sliter litt med oljeskiftet på diffen :P er det en spesiell umbrakonøkkel for å få opp påfyllings bolten?? I settet jeg bruket var det en som var akkurat for liten , og neste var for stor.. vil egentlig ikke bruke meiselen der heller :P Det er oljepåfyllinga som er midt på diffen på høyre side sett bakfra ja??
  12. Tusen takk! Kjappt svar gitt :D bestiller nye hjullager bak også! :) Må passe på gromegan ;)
  13. Det finnes 2 typer olje å få kjøpt ser jeg (hos mekonomen) Diff Castrol SAF-XJ helsyntet 75W-140 og Diff Castrol Hypoy LS 90 mineral SAE 90W Hvilken bør jeg kjøpe? :P
  14. Den ulinga må komme fra ett hjullager tror jeg. Er vertfall lett å høre at den kommer fra enden av akslingen (venstre side) , men man kan jo kanskje bli litt lurt av hvor lyden kommer fra. Sperre tilsetning? Det var nytt for meg xD Får bestille orginal diff olje og høre om dem har sperre tilsetning da :) Btw , så er diffen lekk.. Ser det har rent ut olje. Tenkte å tette med blåsilikon. Gjorde det på volvo'n min da jeg bytta innmaten i diffen. Men om det fortsatt er mye olje i diffen er det vel en sjangs for at lagrene i diffen har berga. Er vel ikke mulig å teste dem uten å ta ut diffen heller..?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår