Gå til innhold

Hjelpe meg med oljesensor

Ranger emnet


driftking1

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

jeg har da en golf 3 1.8gl. Problemet mitt er at oljelampa mi blinker/lyser.. Sensoren vart øydelagd og han som hadde bilen før satte på en oljesensor fra en mitsibishi.. Og etter det har den blinka. Men når jeg skifta til org fortsatte den og blinke. Tror jeg har kobla sensoren feil i forhold til ledningene der. Kan noen slenge ut et bilde av oljesensorene der de viser hvor dem skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel to oljetrykkbrytere på filterholderen? Disse to fungere motsatt av hverandre, dvs. at en lukker når trykk er oppnådd og den andre bryter når trykk er oppnådd. Disse er fargekodet, en hvit/grå/brun/svart og en blå. Den blå opererer ved 0.25 bar og er lukket under dette trykket. Den andre som ofte er hvit opererer mellom 1 til 2 bar, alt etter farge. Under dette trykket er denne åpen. Dette betyr at om en trykkbryter skiftes så må fargen stemme og du kan ikke bytte om ledningene til disse ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite du har opererer på 1.8 bar og den svarte på 1.4 bar, og begge disse er åpne under dette trykket! Derfor lyser oljelampen din.

 

Du må bytte ut en av disse med en blå som opererer på 0.3 bar og er lukket under dette trykket. På den blå skal du ha blå/svart ledning. På den andre (hvit) skal du ha gul ledning :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant dette på bilxtra, er dette rett sensor?

 

ECDOC-motornr. 4011 , TECDOC-motornr. 4980 , TECDOC-motornr. 4975 , antall poler 4

7.3146

Has the same colour as the orginal part : Yellow

Has the same colour as the orginal part : Black

Has the same colour as the orginal part : Blue

 

På forespørsel På forespørsel

Alle priser er inkl. mva., avgifter og pant. Vi tar forbehold om eventuelle feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår