Chisse Skrevet Februar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2011 Hei, jeg har et problem med bilen. Alt startet med at termostaten var gåen, jeg byttet den og da fungerte varme og temperatur som det skulle. Etter ca ei uke så begynte bilen å koke igjen å kjøleveska forsvinner når jeg kjører, men så fort jeg slår av motoren så kommer den tilbake i tanken. Jeg har byttet termostat, vannpumpe og radiator men den fortsetter. Det er også en liten lekasje som jeg tror kommer ifra vannpumpe-huset. Jeg har brukt co2 måler i kjøletanken for å se om toppen/toppakingen er gåen, men det var den ikke. Det som virker logisk for meg er at det er en blokkering en plass eller at det er termostaten som ikke vil åpne mtp at problemene startet etter jeg byttet termostat. Noen som har erfaring om hva dette kan være?? Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2011 At kjøleveska "blir borte" og så kommer tilbake når motoren stoppes tyder i hvert fall på at systemet må luftes. Metode avhenger av bil / motor. På noen holder det å skru av påfyllingslokket å la bilen stå å putre og gå en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2011 Og du har montert termostaten rett vei? Den kan monteres feil vei med det resultat at motoren koker. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chisse Skrevet Februar 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2011 Ok, termostaten er satt riktig vei, men hår luftet systemet nå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg