Gå til innhold

Chisse

Bruker
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Chisse

  • Bursdag 07/13/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    80
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Yrke eller sivil status
    Lakkerer
  • Motor (eks 1.6)
    1.8

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

Chisse's Achievements

  1. Den kan fjuske under pådrag, jeg har kun det orginale eksosanlegget på bilen, å frieksosen tror jeg er før lamdasonden.
  2. Det stemmer, slik er det fra start til slutt: Jeg starter bilen, men den er vanskelig å få start på, når den først starter ligger turtallet på rundt 300 og øker gradvis med motor som hopper og hvis jeg gir gass kvæles den. Når dette er over kan den kjøres, men må "justere" med clutchen hele tiden når jeg skal sleppe gasspedalen, for hvis ikke så blir det humping i motorbremsen.
  3. ok, jeg kjøpte bilen i desember 2010 å har ikke byttet dette. Vet ikke hvor lenge siden det er blitt skiftet desverre, og hvordan gjør man det?
  4. Åja denne ja.. Den har jeg også sjekket, beklager, glemte å skrive det. Den var helt ok desverre, så har ingen anelse hva det kan være, tror det kan være det med frieksosen som jeg nevnte på toppen, eller en gåen coil..? :/
  5. Mellom innsuget og monojet? Hvor finner jeg dette?
  6. Heisann :) Jeg har en Audi 80 1.8s 1991-mod (B3). I det siste har jeg blitt irritert av et snedig problem. Problem: Når jeg skal starte opp bilen, så tar det ca 10 sekunder før motoren starter, men når den først er i gang er det bare hopping/fjusking i 10-15 sekunder, hvis jeg gir gass "tar løs" kvæler motoren seg, da jeg må¨inn med clutchen for å holde på tenningen. Det høres ut som motoren går på kun 3 sylindre, men 10-15 sekunder som nevnt tidligere så går det bra, virker som det er bare på kald motor. I vår byttet jeg rotor, fordelerlokk, tennkabler å plugger, da var det ikke noe problem. Men kun nå i det siste har dette startet. Igår tenkte jeg det kunna være noe med pluggene, så jeg byttet de, men ingen forandring (de hadde fått et belegg som var hvitt som gikk an å skrape av, så ut som de har hatt det for varmt). Jeg har frieksos på bilen, håpet det kunne være det, hvis motoren evt drar falskluft og den får for mye bensin? Når jeg kjører, spessielt i 1-2-3 gir å slepper gassen, hopper bilen på en måte, man får ikke den vanlige motorbremsen, men en slags hoppende brems.. Håper at noen kan hjelpe meg med dette problemet, er ikke så motordyktig selv, så vært flott om noen her har kunnet hjelpe meg :)
  7. Hei, jeg lurte på om det gikk an å sette på RS2 fangere på min audi 80 B3 1991 mod ? ? ? :) Jeg lurte også på hva mer det gikk an å gjøre for å få bilen til å se "strøken" ut? Tenker på å sette på felger ( 18" ) Sette på senkesett 50 eller 60mm, bytte blinklys til hvite og sette på Audi 100 stasj. baklykter, samt å sette på øyelokk, baklukesenker og få proff sotete ruter :) Tips anyone?? ;)
  8. Chisse

    Kjøp av e46!

    Det er greit :) Vil gjerne ikke betale meg ihjel på forsikring :P Er bare 19år. og har ikke noe bonus enda :) Så det blir vel 318i så vidt jeg har funnet ut :) Eventuelt chippe bilen, men vi får se :) Takk for svar :)
  9. Chisse

    Kjøp av e46!

    Heisann. Jeg lurer på om Bmw 318i/320i er biler, har tenkt å legg i rundt 90.000kr. Er det noen standardfeil jeg bør se etter når jeg kjøper bilen? Det som også er, er at jeg står imellom å kjøpe denne Bmw'n og Volkswagen Golf 5 til samme pris. Klarer bare ikke å bestemme meg xP. Takker om noen gir meg + og - om denne bilen :) Noen som kan gi meg råd og svar? :)
  10. Okei, får se hva det blir til imorgen :) Takk, nokk en gang :)
  11. Tusen Takk for svar :) Men er ikke bilxtra billigere en mekonomen? Har hørt de skal være ekstremt dyre(mekonomen). Biltema deler vil jeg ikke ha i motorrommet på bilen :P
  12. Hei, jeg skal bytte tenningsdeler på min Audi, dette er en 91mod 1,8s. noen som kan fortelle meg eventuelle priser på fordelerlokk, rotor, plugger og pluggledninger? eventuellt sett jeg kan få kjøpt :) Takker for svar :)
  13. Okei, skal gjøre det :) Takk :)
  14. Heisann, var ute å kjørte idag, plutselig ble bremsepedalen hardere og hardere, til slutt måtte jeg så og si STÅ på bremsen før den skulle bremse ned. Bremseveske-nivået er fint, bremse klosser/skiver er fine, men jeg har en lekasje på den slangen som går ifra en rund boks ved torpedoveggen (ved siden av bremseveske beholderen) og in på motorblokken. Motoren går delvis fint. Noen som veit hva dette kan være for noe? Takker for svar :)
  15. Chisse

    Bilen koker!!

    Ok, termostaten er satt riktig vei, men hår luftet systemet nå :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår