TurboJugend2 Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 http://ausrotary.dntinternet.com/forums/viewtopic.php?t=28108 :cool: Siter www.NorskWankelregister.Com Faster-then-ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotaryrocket Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 Å dæven, den var fin! "litt" custom!! *sikle* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fc3s Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 ahhh. det va deili å se på :D :D hadde eg bare hatt den motoren og en rx3 coupe.. i stedenfor en rx7 i 1000 biter... så hadde eg vert en lykkelig mann.. Siter suzuki swift 06 4x4 sports edition x Rx7 Turbo 2 x mazda 1300 76mod x mitsu lancerius x rx7 na Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdarotary Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 fet motor men ikke som min...............hehe Siter 1970 mazda 1300 coupe med maria elena 1974 mazda 1300 airbrush 1976 wv typ2 bus med porchemotor 1983 mazda rx-7 imsa 1984 cevy g20 van Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotaryrocket Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Originally posted by mazdarotary fet motor men ikke som min...............hehe har du kjøpt værstingen nå altså?? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 lekker... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Litt off topic men: Hva er forskjellen på street port, monster port, bridge port, og "my big'ass momma gonna knock yaa out"-port osv.. ? Jeg vet at størrelsen har noe å si her, men de har vel forskjellige innvirkning på co, forbruk, levetid og ikke minst effekt. Den motoren over kjører bridgeport men noe sier meg at det ikke alltid er den beste løsningen for en daily driver. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotaryrocket Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 street, bridge, extended og monster port er sideporter. dvs at innsuget skjer fra endeplatene og centerplata (orginalt innsugsmanifold kan benyttes). med en peripheralport så tettes disse og det lages nye porter i selve rotorhuset (samme som eksosporten) og her trengs det et custom eksosmanifold. Street og extended er vel mere eller mindre det samme, er jo mange muligheter her og. Litt porting av de orginale portene uten at det blir for ekstremt. Mister litt bunndrag men drar noen omdreinginger til. Bridge vil si at man lager en liten ekstra port ved siden av den orginale innsugsporten. Det blir laget ei bru (bridge) imellom de for å støtte opp cornerseal så denne ikke detter ut (litt dumt). Denne kan nok være litt ekstrem på en bruksbil men kommer jo ann på den som kjører og vilja. Meget artig tomgang :) Mister endel bunndrag men drar mye turtall. 11000 rpm er ikke uvanlig. 250-270hk. Peripheral er beskrevet over. Ganske ubrukelig på en bruksbil denne og, mister mye bunndrag. 2000 rpm på tomgang (artig lyd i denne og) og drar masse turtall. Optimal på en kraftig sugemotor, god for ca 330hk. Drar masse turtall denne og (tror den gruppe b bilen som går i rally i Norge drar bortimot 13000 rpm :) -- frode Du kan se endel av portene avbildet på http://www.rotaryengineillustrated.com. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Takker for info. Leste litt her http://www.rotaryengineillustrated.com./RE101pages/4-ports101.html om de forskjellige. Mazdafun nevnte i en post her at han har monsterport på en motor han bygger nå. Hvorfor velge monsterport i stedet for peripheral port ? Det virker jo som om man får store problemer med vannkanaler med monster port, mens man slipper dette på peripheral port. Egner monster port seg bedre for turbo ? Billigere ? Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotaryrocket Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Originally posted by arildh Takker for info. Leste litt her http://www.rotaryengineillustrated.com./RE101pages/4-ports101.html om de forskjellige. Mazdafun nevnte i en post her at han har monsterport på en motor han bygger nå. Hvorfor velge monsterport i stedet for peripheral port ? Det virker jo som om man får store problemer med vannkanaler med monster port, mens man slipper dette på peripheral port. Egner monster port seg bedre for turbo ? Billigere ? Tviler på at det er en slik port som er avbildet der som mazdafun har. Det er nok heller en vanlig sideport som er så stor som det går ann å få den, uten å gå over til bridgeport. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råtassen Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Originally posted by rotaryrocket Tviler på at det er en slik port som er avbildet der som mazdafun har. Det er nok heller en vanlig sideport som er så stor som det går ann å få den, uten å gå over til bridgeport. Hei! Det er helt riktig. Monsterport er så stort man kan få en port uten at det blir bridge. Både durasjonen er større og lengde(åpne og lukketiden). Har også gjort porten så dyp som mulig med rett radius i porten. Det gjort sammen med dowelpinning av motoren. Med denne portingen og forsterkingen av blokka, blir 500 hk enkelt med Greddy T78 turboen. MVH Siter RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a 3 rotor power 1986 Rx7 Drifter (FD motor) 1993 Mazda 323 GTR 1990 JC Cosmo 20B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Fin maskin! Den hadde gjort seg i Audien min, ja... :) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotaryrocket Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Ja det skal bli morsomt å se hva våren/sommeren bringer. Snakker du om hester på svinghul eller bakhjul, tassen? -- frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råtassen Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 TJa.....vi får vel begynne med svinghjul da, så ikke forhåpningene blir for høye. Både jeg og Mazdafun bilr dokumentert effekt om en stund!! Rototest i Stockholm er leid inn!! MVh Siter RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a 3 rotor power 1986 Rx7 Drifter (FD motor) 1993 Mazda 323 GTR 1990 JC Cosmo 20B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 wankel er som porno for bilelskere Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.