Gå til innhold

Tid for å skrote en trofast sliter?

Ranger emnet


travern

Anbefalte innlegg

Jeg er en gammel mann med en gammel bil som er sterkt i tvil om hva jeg skal gjåre med min

Golf cl 1.6l 1985.

Den har tjent meg trofast uten store problemer og gått 148600 km.

På siste EU-kontroll fikk jeg beskjed om at travers foran og gummi-mellomstykke forgasser

måtte byttes.

Andre plager med bilen er tung kaldstart,lekkasje av vann ned mot fårermatta ved mye nedbår,

noe oljelekkasje mot gearkassa,dåd bakrutevisker,manglende kjårelys pga feil i lysbryter,

litt utvendig rust og en liten bulk i en skjerm.

Innvendig er bilen stråken etter min mening.

Spanderte nye sommerdekk og nytt hengerfeste våren 2010.

Har liten lyst til skrote den.men det er vel ingen annen utvei?

Har snusa på en Golf Trendl extra 2007 gått 33000km for 159000kr.(1.4l bensin 80HK)

Endret av marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du har bulka den venstre forskjermen?

 

Ellers høres det ikke verst ut, om det er lite rust kan den vere ved en slant eller to ove vrakpant, men ellers å selge de delene som er gode.. er en del av oss med gamle slitere som stadig trenger nye deler, så om skroten er et faktum så skru av alle velfungerende deler og selg dem for noen kroner, evt bare si at de som vil ha noe kan komme å hente...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en gammel mann med en gammel bil som er sterkt i tvil om hva jeg skal gjåre med min

Golf cl 1.6l 1985.

Den har tjent meg trofast uten store problemer og gått 148600 km.

På siste EU-kontroll fikk jeg beskjed om at travers foran og gummi-mellomstykke forgasser

måtte byttes.

Andre plager med bilen er tung kaldstart,lekkasje av vann ned mot fårermatta ved mye nedbår,

noe oljelekkasje mot gearkassa,dåd bakrutevisker,manglende kjårelys pga feil i lysbryter,

litt utvendig rust og en liten bulk i en skjerm.

Innvendig er bilen stråken etter min mening.

Spanderte nye sommerdekk og nytt hengerfeste våren 2010.

Har liten lyst til skrote den.men det er vel ingen annen utvei?

Har snusa på en Golf Trendl extra 2007 gått 33000km for 159000kr.(1.4l bensin 80HK)

 

EU-feilene er jo inge problem, Traversen finner du på huggeren, men det er ikke noe ukjent fenomen med rust på den, gummibelgen under forgasser er som slitedel å regne.

Tung kaldstart er jo helt vanlig, og er jo snakk om en service på forgasser, og motor ellers.

Vannlekasje kan jo være litt skummelt, kan være en morken vinduspakning, elelr det kan være rusthull.

Oljelekk mot kassa er noe som man fikser ved ett evt. clutchbytte om det ikke er mye.

Død bakrutevisker kan vel få lov til å være død

En liten bulk i en skjerm kan vel også få være men rust kan jo være så mangt, og en lysbryter er jo ikke akkurat vanskelig å skifte på golf 2, er gjort på 40 sekunder, med mindre det er kombihendelen du tenker på da.

 

 

Som en helhetsvurdering, ville jeg vel tatt en liten vurdering av rustskader ++ og bilens verdi(5-10k? eu-ok?) og hellt litt mot utskiftning.

 

Om alt skal fikses på verksted, så kast bilen, eller selg den for kanskje 3-4 lapper med mangellapp.

Kan du gjøre litt selv, så er det kanskje verdt å gjøre litt for å ha bil i 2-4 år til.

 

En annen mulighet er jo å finne en bedre G2, og beholde denne til deler.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takk for svar.

Fikk reparert travers og gummipakning ved bilopphuggers verksted.

Det kom på vel 4000kr inklusive forstillingsjustering.Dermed er EU ok.

Fant hull i plastdekket som skal ta imot vann fra frontruta.

Har tettet det med silikon. Håper det hjelper på vannlekkasjen.

Håper på noen år til med Golfen.

Sliter fortsatt med å starte når bilen har stått over natta.

Må pumpe med gasspedalen og starte 4-5 ganger.

Ved varm motor starter den lett.

Er kanskje feil med autochoken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

vær oppmerksom på at plastfolien bak dørtrekkene må være hel på disse bilene ellers renner det inn vann. kjenn på undersiden av dørtrekket rett etter det har regnet ( sliter vel litt med det nå om dagen...) er de fuktige så kan dette være årsaken til lekkasjen...

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår