Kubbikkåre Skrevet Januar 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2011 Hallo. På vei hjem i går begynte ABS og ASC lampene å lyse etter en nedbremsing (og antispinn og abs sluttet å fungere). Noen som har en ide om hva jeg må sjekke for å finne ut hva som er galt? Bilen er en 97 e39 520. Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2011 Hmm. Bare glem det. Alt begynte å fungere igjen da jeg var ute en tur akkurat nå. Bilen måtte sikkert bare aklimatisere seg etter at det slo om til mildvær i går kveld.... Greit med en bil der feilene fikser seg selv da ;) Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse J Skrevet Januar 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2011 Ja elektronikken på bmw e velkjent :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Jaja, så var lysene der igjen. Når jeg starter bilen, blir lysene værende på til jeg begynner å kjøre, da slukner de, men abs'n jobber hver gang jeg er borti bremsen. Akkurat i det jeg passerer 40 Km/t begynner lampene å lyse igjen, og abs'n slutter å fungere. Noen som har hatt lignende problem som kan ha en ide om hva som er feil? Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein-Arne Skrevet Februar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2011 Heisann!jeg har en 523 97mod.jeg fikk liknende problem,men i tillegg sluttet speedometer og forbruksmåler å funke..tengte om det kunne være en sikring som var gåen men plutselig funket alt igjen!er det noen som vet hvor feil kan ligge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpinaV8 Skrevet Februar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2011 Hei. Kubbikkåre: Sannsynligvis en av ABS sensorene som har gitt litt feil signaler. Den kan være defekt, men "hickups" forekommer. Vil først anbefale deg å koble fra batteriet, vente minimum 15 minutt og deretter koble til igjen og se om samme feil oppstår. Har hatt samme problem selv etter forholdsvis kraftige oppbremsinger ;-) Svein-Arne: Speedometer (og indirekte forbruksmåler) styres også av ABS sensoren(e) (den venstre om jeg ikke husker feil). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein-Arne Skrevet Februar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 Takker for svar Alpina,får se om det oppstår igjen,funker fint foreløpig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Stokke Skrevet Februar 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2011 Heisann!jeg har en 523 97mod.jeg fikk liknende problem,men i tillegg sluttet speedometer og forbruksmåler å funke..tengte om det kunne være en sikring som var gåen men plutselig funket alt igjen!er det noen som vet hvor feil kan ligge? Hjulføler V.B., hjullager V.B. evt styreenhet. Sannsynligvis hjulføleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg