Gå til innhold

Frank Stokke

Bruker
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Frank Stokke

  • Bursdag 01/03/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    E34 525i
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Yrke eller sivil status
    Tekniker BMW

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

Frank Stokke's Achievements

  1. Hvis du mister _all_ effekt er det sannsynligvis bensinpumpen din som stopper. Tett bensinfilter vil gi mer permanente problemer (klart, det kan ha tatt livet av bensinpumpen..). Det er ikke falskluft som noen foreslår, da dette ville gi konstante problemer av mye mindre grad. Det kan jo også være luftmassemåleren, men dette finner jeg mindre sannsynlig. For å sjekke kan du koble den fra når problemet oppstår. Blir motoren grei da er den problemet.
  2. Hjulføler V.B., hjullager V.B. evt styreenhet. Sannsynligvis hjulføleren.
  3. E61 eller F11? Er det E61 er det klimafilterboksene. Husker ikke F11 i farten, men er trolig samme løsning der også.
  4. Ta av innerskjermene foran hjulene. Anbefaler å ta av hjulene.
  5. Dette er ett av to lufterør på bensintanken. Har byttet dem selv på min E34 pga rust.. Må senke tanken for å skifte. Ikke vanskelig, men noe jobb er det :)
  6. Beklager, var alt for opptatt av å skru :smilbmw:
  7. Mitt lille 525 24V prosjekt :) mangler innsuget på bildet.. Veiv - reimstrammer - vannpumpe og radiatorvifte - løpehjul - dynamo - servopumpe. Motoren du har avbildet har ac, men du skjønner sikkert hvordan den kobles til reimløpet :) Prosjektet mitt er forøvrig ferdig, og bilen går som ei kule xD
  8. Det er forøvrig en M20B25 motor :) Sier det jeg siden "kændy" glemte å nevne det :P For å prøve å hjelpe litt: Gamle tennplugger? Muligens luftmassemåler som har tatt kvelden? Prøv å koble fra og se om bilen går dårligere.
  9. Jeg har en '93 520. Strandveien Auto (BMW) i trondheim skulle ha 6800 kr (tror jeg) inkl deler. Endte med at jeg bestilte clutch på koed.dk og fikk noen til å gjøre jobben svart for 2000 kr. Kostet 3500 kr totalt.
  10. For å løfte trekket opp må du av med listen på innsiden av vinduet. Den satt relativt godt hos meg.. Regner med det er en E34 vi snakker om? :P
  11. Skal alltid starte med det hjulet som er lengst unna påfyllingstanken. Sannsynligvis høyre bakhjul. Avslutter med hjulet nærmest påfyllingstanken.
  12. Det vanlige er vel å demontere ledningsnettet fra bilen, ikke motoren. Jeg overhaler for tiden en slik motor, og kan ikke skjønne at du får til å ta av ledningsnettet på motoren uten å demontere innsuget, eller ta den ut av bilen. Skal du bruke ledningsnettet på den "nye" motoren, mener jeg det går relativt greit å løsne de siste ledningene med motoren ute av bilen.
  13. Man pleier å starte med å bytte termostaten..
  14. Jeg gjorde det enkelt, og kjøpte et jallafilter på torshov.. Dette skrudde jeg rett på luftmassemåleren, og ordnet et slags feste som holdt opp filteret, slik at det ikke hvilte på innsugsrøret. Jeg har også M50B20. Men jeg stusser litt på at filteret du kjøpte har 75 mm hals. jeg måtte ha 70 mm..
  15. Bytte av reim og olje hjalp ikke i det hele tatt... Utslitt pumpe?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår