Gå til innhold

menol

Bruker
  • Innholdsteller

    124
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om menol

  • Bursdag 03/30/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil :)
  • Modell (eks S4)
    528i
  • Biltype (eks Audi)
    Bmw
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Yrke eller sivil status
    Rørlegger
  • Motor (eks 1.6)
    2.8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Åpent luftfilter
  • Fylke
    M&R

Contact Methods

  • Bosted
    kristiansund

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    kristiansund

menol's Achievements

  1. menol

    skal kjøpe b6

    høres bra ut det, noe slitedeler må jo alltids byttes, vært optimalt å kjøpt hos en bilsjappe med en liten bruktbil garanti og som nylig har tatt service, men får se hva som ligger ute når pengene kommer inn.
  2. menol

    skal kjøpe b6

    heisann. skal kjøpe passat b6 ifm familie. budsjett på ca 100 000kr. skal ha automat og diesel. ser det er mange fra 2006 og tett oppi 200 000km på den prisklassen. er det mye kjente feil med 2006 modellene? skal prøve å kjøpe en fra 2007 eller nyere helst. har hørt at på 2006 så var det en feil med sensor som gjorde at clutchen ble slitt fortere. er det mye problemer rundt 200 000km? er det risikabelt å kjøpe en bil som har gått 190 000km? noen som vet hva storservice ligger på i pris hos vw? takker for relevante svar :)
  3. det med hjernen er et godt spørsmål du... aner virkelig ikke. regner med at hvis det er vanlig å bytte hjerne ved motor bytte så er det gjort, eller motsatt. har sjekket lmm ja, men skal skru fra hverandre alt på luftinntak å sjekke fysisk i og med at det ikke kommer opp noen feil meldinger lengre, skal også sjekke for falskt luftinnsug på eksos siden
  4. men hvis veivsensor er ødelagt, skal dette ha noe å si for ytelsene? skjønner at det er det hvis veiven er skadet. men trodde kansje at veiven gikk mere eller mindre for seg selv, eller forteller veivsensoren info videre til veiven?
  5. heisann har en 520i med 2.8 motor. har en stund vært plaget med motorfjusk. ligger strøkent på tomgangs turtall. begynner å jage litt rundt 2000 rpm(1sec 2000/ 1sec 1800), men vil ikke gå over 2500rpm. hvis jeg gir bånn pedal og slipper den så kveles motoren, må liksom roes nedover. sliter sterkt med å kjøre den. har vært på merkeverksted 2 ganger uten fremgang. det er ingen flere feilmeldinger, men hadde på kam.sensor før den ble byttet. byttet også bensinpumpe og bensinfilter uten hell. lyden er nesten normal utvendig, med litt pådrag så kan det høres en slags skrangling i eksosen, men dette kan komme av vibrasjoner tror jeg da. neste jeg vurderer er å skru fra hverandre alt til luftinntaket å få sjekket dette. og videre kjøpe ny motor for så å skru denne helt fra hverandre. noen tips eller hjelp? noen som har vært borti samme? som dere skjønner på meldingen så har jeg slitt med dette en stund og snakket med en del folk osv...
  6. hvis du leser teksten så står det at kam sensor er byttet uten resultat
  7. heisann jeg har en 520 med 2.8 motor. merket den ble dauere å kjøre over en kort periode. ca 1-2 timer. virket som hk'ene bare forsvant en etter en :P nå går den nesten ikke fremover i hele tatt, er også en litt grovere lyd, slags strupingslyd ved pådrag. har byttet bensinfilter, bensinpumpe og kamaksel sensor(etter feilsøking). hadde den også på bmw verksted for feilsøking, dette er hva de sa: 1:motor fjusker og går ujevnt. mister en del av motorkraft ved pådrag. *kjørt diagnose. feil på kamakselsensor, luftmassemåler og gasspjeldregulering. kamakselsensor sender feilsignal ved test og bør skiftes før evt. videre feilsøking. luftmassemåler og gasspjeldregulator identifiseres riktig ved test og er sansynligvis OK. radert feilkoder. det er varsel for oljeservice inspektion og bremseskiveskift. har også testet ved å ta av div ledninger rundt luftfilteret uten forbedring. håper noen har tips eller alle helst hatt samme problem å fått det fikset.
  8. sjekk på gjensidige sine nettsider. greie kalkulatorer på de fleste forsikrings nettsidene. min erfaring er at gjensidige har best for ungdommer, men ikke glem å si at du skal ha sammle forsikring. blir faktisk billigere med 3. da får du 18% rabatt
  9. Modell: 520i Årstall: 1996 Motor: M52 Girkasse: Manuell, getrag 265 KM: ca 251 000 byttet til 2.8L i fjor en gang
  10. jeg byttet også ut den "platen" på gulvet i ei treplate og trekte denne i svart filt som subbene kunne festes til. det samme med forsterkeren, men i taket på bagasjen da :)
  11. ville anbefalt deg en spiller med ipod utgang så har du bare ipoden liggende i hanskerommet. laster sangene sinsykt kjapt. hakker aldri og du slipper å bytte cd'er hele tiden
  12. dynbel har råe subber. har selv 2 10" av typen dy9410 og bf4501 forsterkeren. og en pioneer spiller foran. de spillerene har sinsykt mye bra innstillinger du kan foreta som er relevant. men for bare subbene og forsterkeren koster det 5800 pluss kasser og kabler da så...
  13. dette er en bra side med mye info: http://www.elutstyr.no/bilstereoguide.php og et stykke ned på siden her: http://www.norwaycarstyling.com/kundesenter.html
  14. kikket litt på koblingsopplegget idag, men det var bikkjekaldt og vanskeli å komme til. trangt i den jævla bmw'n. men det må være noe feilkobling for den nye gir ikke en lyd fra seg merker også at det må lydisoleres en del, skramler jo alt som er :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår