Krsitoffer
Bruker-
Innholdsteller
18 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Krsitoffer
- Bursdag 11/14/1992
Contact Methods
-
Bosted
Flekkistan
Krsitoffer's Achievements
Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei, har en bil som nesten ikke vil bevege seg under 3000 omdr, skal jeg kjøre sakte må jeg bare gi masse gass og heller bruke cluchen til å bestemme farta fordi bilen går så ugjevnt. Får jeg han først over 3000 omdr går han somregel greit før han finner ut at han vil miste turtall igjenn for så og skjerpe seg igjenn etter det. Ekstremt slitsomt å kjøre med, han vil ikke stå på tomgang, tomgang vil si at han står og jokker mellom 500 og 800 omdr helt til han kveler seg selv, gir jeg mer gass vil det si at han jokker seg opp og ned helt til 3000 omdr hvor jeg endelig har normal motorkraft i en liten stund. Syndebukkene sånn jeg ser det er hovedsakelig: Bensinfilter (tvilsomt pga han somregel funker over 3000omdr Bensinpumpe Luftmassemåler Gasspedalsensor (mener og ha lest om noen som hadde lignende problem og hvor dette viste seg og være synderen på ett renaultforum) Hva tenker dere? vurderer nesten bare å bare jokke meg ned til nærmeste renault-verksted og be de finne ut hva som er synderen.
-
Motor vil ikke starte og vindusviskere fubker ikke.
emne svarte i Krsitoffer sin Krsitoffer i 200 Serien
Er b230a det er snakk on btw. -
Edit: Motoren funker fjell, om ikke vindusviskermotoren gjør det. Byttet sikring, relee, bryter og vindusviskermotor men virker ikke som om motor får noe strøm, prøvd med multimeter og det sa bare -0.03 når jeg tok det på minus og pluss pol på kontakten med bryter på. Så mulige syndere nå er nedsnevret til at både det gamle og nye releet er gåent eller at det er kontaktbrudd en plass i ledningen. Litt nervøs før eu på onsdag kan man godt si ja, spesielt irriterende når resten av bilen begynner nærme seg 100%
-
Yes, får se hva jeg får tid til, mye som må gjøres på vogna de neste dagene. ;) Skal få bytta toppakninga fortløpende uansett, får se hvordan det går seg til. Han går iallefall jevnt når han er kjørt litt varm, selv om det godt kan hende han har noe høyt utslipp.
-
Bilen er 240 med b230a. Har allerede kjøpt ny topppakning, registerreim osv. så er relativt klar for stor-service nå men har eu-sjekk om ei uke, og topp-pakninga er ikke helt gåen ennå. (Dvs. den svetter litt olje, hvit eksos (veldig mye når han er kald) og merkbart kompresjonstap. (Ikke spesielt mye.)) Så spørsmålet er om det er noe mulighet for å gå igjennom eu uten å bytte eller jeg må ta meg sammen å gjøre det i helga? (Var en lærer som så at det bare var og etter-tighte mutrene og gjøre reint rundt, så skulle det "garantert" holde gjennom eu-en. Synspunkter?
-
Hallo, jeg har for �yeblikket en laguna med ny clutch som jeg kan selge for en 8-10k,- samtidig som jeg kan f� den gamle merca til bestefaren min, blir � jobbe i sommerferien s� blir � ha en god del cash som blir � bli sl�st p� bil uansett (felger, styling, anlegg osv.) laguna: Ulemper/feil : Liten lekkasje mellom bunnpanne blokk, 8v, (g�r j�vli d�rlig) og den ser ut som om tidligere eier trodde sand var bra greier � polere bil med. fordeler : bruker 0.6l bensin p� mila p� blandet kj�ring, kun g�tt 155k km, kan bli litt snasen med streetfighter kittet fra ebay til 3k inkl. frakt, kappafj�ri og noe billig lakk. Merce: Ulemper/feil : koksete ventiler/litt kakling, spessielt p� lavt turtall, noe slapp clutch. bruker litern p� mila p� vanlig kj�ring n�r han er i god stand, og 1.5 n�, dyrere forsikring. Fordeler: Stjerne p� grillen, trekker p� riktige hjul, v�rt i alle servicer (Selv om han har g�tt over 300k km), ikke s� j�vli kukete � skru p�. Hva er fasiten p� dette?, blir mercedesn s� mye dyrere i lengden?, ser for meg at han er i kjempeform igjen bare etter en liten overhaling av motoren.
-
Etter f�rstebilen endte sine dager p� reppa (p11 primera 2.0gx) har jeg lyst p� en nogenlunde driftsikker/billig i drift, stor dieselbil som skal trekke bak og itillegg helst skal g� litt bra. De som st�r h�yest p� �nskelista er b omega 2.5td og bmw e34 525td, mercedes w124 e200d/250d osv. er ogs� ett kjedeligere alternativ Skal, om alt g�r som planlagt ha bilen i to �r s� hvilken av de vil i praksis gi meg minst problemer il�pet av to �r, n�r det gjelder slitedeler s� griner jeg ikke om slitedeler som et hjullager eller to, noen foringer eller for eksempel dynamoen g�r da dette er blitt eldre biler men vil ha minst mulig s�nne problemer. Rust er vel hovedfienden til alle bilene her s� dette skal sjekkes n�ye f�r kj�p. F�r inntrykk av at de som har hatt b-omega stort-sett hav v�rt forn�yd selv om jeg vet om noen skrekkhistorier da men da har det v�rt 2.5 bensin eller facelift modellen det har v�rt snakk om. N�r det gjelder BMWen er det egentlig bare dyre deler og rust og det samme med w124 bare at de er mye mer driftsikre. Men g�r tilbake til sp�rsm�let mitt, hvilken ville dere valgt? hvilken er greiest og skru p�/deletilgang mest driftsikker osv? vil heller ikke ha noen "hvorfor ikke 1.3 colt????" svar takk p� forr�nd
-
Enig med de tre over meg, om veien er brei nok ser jeg absolutt INGEN grunn til og hindre en liten motorsykkel i og kjøre forbi det at du mener han ikke skal kjøre over 90 høres ut som idioti for min del.
-
Ser ut som noe fra en utstillingsbil :pray Har du bilde av den ferdige installasjonen i bil? :cheers:
-
Så denne på vei hjem fra skola idag vad tycker ni?
-
kjørte forbi en mørkelilla 200sx (den med bøttelykter) uten skilt forran og lite skilt bak, med bodykit, karbonfiberpanser og tredeltfelger som kom imotsatt fil nord for trondheim fikk ikke sett så nøye på han. noen som vet hvordan bil dette kan være? eller har bilder av den? fikk nesten en svak ereksjon når den rulla forbi meg selv om jeg bare så den noen få sekunder.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.